Els diferents grups, a part de les cerques habituals en relació al que han demanat en el Què en volem saber, es preparen representacions de diferents situacions de l’època: La pesta negra, la vida als monestirs, un enterrament, un casament, un atac a un castell, un robatori, mitjans de transport, el bufó…
Es fa una sortida a Sant Miquel per fer una visita guiada amb una persona del poble que té un ampli coneixement i una gran capacitat per connectar la mainada amb el que anem a descobrir.
S’utilitza molt la descoberta en petits grups i posades en comú, ja sigui per trobar informació, com pels teatres…
Per relacionar els nous coneixements amb els c previs, a final de projecte es fa una revisió que cadascuna de les preguntes del què volem saber per comprovar que ho han entès i après. També es fa una petita prova molt pràctica, amb mapes, imatges (vestits dels diferents estaments socials, monuments romànics i gòtics…).
S’ha treballat també l’escala i amidaments per poder elaborar un plànol, tot a partir de la petició del Compte de la zona, de manera lúdica i creativa.
Els alumnes van recollint totes les informacions en una llibreta de projecte.