Com hem planificat i organitzat el projecte

El títol que hem escollit pel projecte és Herois invisibles, perquè els nostres alumnes que han promocionat la donació de sang són herois i invisibles, perquè ells per edat no podien donar sang però són els que han fet possible que es pogués organitzar la donació de sang al centre i l’èxit que ha tingut.

La primera setmana de gener es va fer una xerrada informativa per part del Banc de sang i de teixits de Catalunya. I aquest era el punt de partida del projecte. S’explicava la importància de donar sang, qui pot, quan, com… i es deixava una segona part oberta a que els alumnes poguéssin escollir si volien fer un projecte per a promocionar la donació de sang. El mateix dia ja van dir que sí!

Després els alumnes guiats pels professors anaven pensant quines actuacions, activitats dins i fora del centre… volien fer per a promocionar i publicitar la donació de sang. I els professors des de les diferents matèries van anar distribuint-se i pensant en quina activitat podien ajudar als alumnes lligat amb el contingut curricular del curs o de l’etapa.

La manera de coordinar-se va ser en les sessions de formació de la xarxa de cb, que es van convertir en sessions de treball, en les que organitzaven, planificaven… les diferents actuacions, activitats, calendari de sessions… El Drive també ha estat una eina molt útil per a coordinar tot el projecte i quan hi havia algun canvi i calia comunicar-ho ràpid s’ha fet mitjançant el correu electrònic.

També als equips docents es va anar explicant i dinamitzant que altres professors interessats participéssin al projecte, i a les reunions de tutors, ja que al ser un projecte més transversal des de tutoria s’anava guiant i donant el feedback als alumnes.