Anem a l’hort

Dit això, el projecte que avui expliquem va començar amb una pregunta que es va fer a l’aula un divendres a l’hora d’esmorzar i aprofitant que una alumna portava maduixes: D’ON SURTEN LES MADUIXES?

Es va encetar una conversa amb diferents respostes: Dels arbres, d’una planta, de la botiga…

A partir de la curiositat que es va generar, es va proposar fer un hort per fer créixer maduixes. També aprofitaríem per plantar altres verdures de temporada (enciams i cebes). Les maneres diferents de com creixen aquestes verdures i fruites i com són de diferents (fulles, arrels, fruit…), ens oferiran una observació i experimentació diversa i enriquidora.

A través de l’observació i l’experimentació, els alumnes tindran cura dels conreus fins a l’època de la recol·lecció. Es regarà dos cops per setmana i es farà en grups taula amb el mestre. Farem una graella per portar-ne el control.

S’informarà als alumnes del QUÈ , del COM i del PER QUÈ treballarem sobre el projecte. A les mestres ens servirà per tenir informació i a ells per a poder autoavaluar-se al final.

A mesura que l’hort va creixent, plasmem els coneixements sobre paper i això ens servirà per a elaborar el dossier final del projecte.

La recol·lecció es repartirà entre els alumnes de la classe i se l’emportaran a casa (amb una bossa de paper i el logotip de l’hortet del Joncadella).  L’evolució de l’hort es podrà veure a la pàgina web de l’escola a través de les fotos.