Metodologia

L’alumnat s’ha organitzat en grups cooperatius heterogenis que ha creat el professorat (2 a l’aula) que porta a terme el projecte i que ja coneix els alumnes.

Un cop agrupat l’alumnat s’han realitzat tasques dinamitzadores per a prendre consciència de la importància que té el treball cooperatiu, com La Diana, l’Equip d’en Manel, el joc de la NASA, …

També s’ha fet el repartiment dels rols, triats per ells, i el full del Pla d’Equip on trobem els compromisos de cada alumne vers el grup. Cada equip s’ha posat un nom que els representa, han creat un logo i un lema.

Un cop feta tota la preparació s’ha començat a treballar en el projecte.

S’utilitza el drive com una de les eines de seguiment, tant per part dels propis alumnes com per part del professorat. Es crea una carpeta per equip al drive, compartida entre el grup i el professor, que conté la informació següent:

• Planificació de les tasques
  • Dietari d’aula
  • Webgrafia amb breu ressenya
  • Activitats
  • Dietari personal

Cada dia s’inicia la sessió amb les tasques a realitzar i al final es deixen 15 min per a tancar la sessió i completar els documents Portafoli del Drive.  El diari personal l’han de fer a casa.