METODOLOGIA

La metodologia en la que es basa el crèdit de síntesi de primer és implementar i fomentar el treball cooperatiu.

Hem triat basar el crèdit en el treball cooperatiu perquè considerem que saber treballar en grup és imprescindible en la nostra societat. A més a més, potencia la personalització de l’ensenyament, l’autonomia dels alumnes i que els alumnes s’ajudin mútuament.

Els tutors de primer van formar grups de treball de cinc persones on cadascú tenia un rol assignat: el secretari, l’encarregat de material, l’organitzador, el dinamitzador, el vigilant del soroll i el revisor.

La primera activitat que van realitzar els alumnes va ser la presentació del projecte on es va destinar un temps de joc per a què els alumnes tinguin un primer contacte amb diferents tipologies de jocs de taula. La segona activitat fonamental per poder desenvolupar el projecte va ser una ruta de descoberta de l’entorn de Manresa per a què els alumnes puguin extraure idees en les que basar el joc. També es van realitzar sessions específiques de Visual i Plàstica enfocades al disseny i a la creació del joc. Totes aquestes activitats van servir per proporcionar coneixements i idees per començar el projecte.