Quina ha estat la gestió de l’aula?

El projecte “Com és que diuen que hem de protegir les abelles?” s’ha portat a terme a partir de la metodologia de l’aprenentatge cooperatiu (grups heterogenis amb els rols de controlador del temps, del soroll, portaveu i coordinador/a).

Cada grup de treball es va identificar amb el nom científic d’una planta mel·lífera. A partir d’aquí, cada grup va investigar quin era el nom comú de la planta i el temps de floració. Tot seguit, es va fer una posada en comú de la recerca d’informació i sobre el concepte PLANTA MEL·LÍFERA i l’alumnat es va adonar de la importància de les abelles per les plantes.

La major part de les activitats es van portar a terme a partir d’una metodologia basada en el descobriment guiat. Cada membre del grup cooperatiu va aportar les seves idees a la resta i amb la participació de cada integrant van donar resposta a les preguntes del projecte. El paper de la mestra va estar en tot moment el d’orientar,guiar, reconduir i supervisar l’alumnat en la recerca de les seves investigacions i descobriments.

Quan cada grup acabava la tasca a realitzar, cada portaveu exposava els seus descobriments a la resta de grups. Es van aprofitar els errors i els dubtes per aprendre millor i, finalment després d’una reflexió conjunta, es va elaborar una resposta final a l’activitat proposada.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *