Escola Germans Amat i Targa

QUI SOM?

L’Escola Germans Amat i Targa obre les seves portes i ràpidament ens deixa veure uns trets d’identitat que han anat prenent forma amb el pas dels anys i han quedat certament consolidats.

En el nostre cas, com a part de la Comunitat Educativa, ens mostrem molt agraïts quan un projecte d’innovació pedagògica és reconegut i certificat, ja que fa possible la continuació de la nostra feina per contribuir a la millora del sistema educatiu. En aquest sentit, el projecte d’Educació Emocional de la nostra escola té com a objectiu estimular la capacitat d’aprenentatge, les habilitats i potencialitats personals, l’èxit escolar de tots els alumnes, la millora de l’activitat educativa i el desenvolupament del projecte educatiu del centre. Per tant  comptem amb un alumnat que esdevindrà en el gran protagonista i amb unes famílies que estan entenent les noves formes d’aprendre.

Podem dir doncs, que disposem d’una molt bona base que ens facilitarà poder incorporar el treball per projectes.

Aquest any, com a novetat,  disposem d’uns horaris lectius amb franges diferenciades,  dedicades al treball per projectes. Estem immersos en un nou canvi metodològic i per tant som conscients que haurem de fer passes endavant per adaptar el currículum d’una forma cada vegada més competencial. Estem buscant la manera de millorar i adaptar la nostra feina per aconseguir que l’alumnat  sigui totalment competent en una societat en constant canvi i evolució.

Volem que l’aprenentatge escolar sigui útil per a formar ciutadans i ciutadanes crítics, amb opinió pròpia, autònoms i que siguin capaços de resoldre els nous reptes. És necessari que cooperin amb els altres i hem de fer canvis i revisar la forma de treballar de tipus fragmentada o per parts.

Intentem trobar idees i propostes que ens ajudin a treballar de manera interdisciplinària i globalitzada per afavorir un aprenentatge competencial. En aquest sentit, continuem treballant per documentar-nos i en definitiva per entendre les característiques bàsiques que considerem que han de tenir els nous projectes.