1. Planificant…

Abans de planificar i seqüenciar les activitats que duríem a terme durant el projecte, vam decidir entre tot el claustre de la ZER que una de les coses que teníem clares era que volíem fer únicament un projecte totes les escoles, cada escola adaptant-lo a les necessitats i interessos dels seus alumnes i cadascun dels grups, però tot al voltant d’un eix.

En les sessions de coordinació van sortir moltes idees, però algunes van quedar descartades ràpidament perquè eren més pròpies d’un projecte d’escola concret i era més difícil que les altres escoles en poguessin treure el mateix profit. Finalment, vam decidir treballar al voltant de l’AIGUA.

Dins aquest eix hi cabien totes les inquietuds dels mestres, des dels que projectaven activitats més experimentals fins als que volien treballar-hi més l’àmbit artístic o lingüístic.

El segon pas previst era treballar en tres grups de mestres i concretar propostes per als grups d’alumnes. Havíem decidit que un grup es centraria en els grups de cicle infantil, un altre en els tres primers cursos de primària i l’últim en els tres darrers. Abans de començar-ho a fer, vam adonar-nos que volíem fer un projecte més obert on els alumnes tinguessin la possibilitat de decidir avançar cap on més els interessés en funció del que anaven aprenent.

La planificació va quedar molt senzilla. Tots els grups tenien l’objectiu de generar un producte final digital, per facilitat compartir-ho amb les diferents escoles de la ZER i que els seus companys poguessin veure-ho. El segon objectiu que ens vam proposar era que els alumnes aprofundissin en el coneixement de les diferents relacions aigua-vida o les propietats físiques de l’aigua.

Per iniciar el projecte, es van proposar diferents activitats entre les quals una lectura d’un conte relacionat amb l’aigua, una pluja d’idees amb paraules relacionades amb l’eix, escoltar diferents sons de l’aigua en la natura… i cada escola o mestre van escollir-ne una o més d’una per començar.