Com hem treballat el projecte

Si d’alguna cosa ens ha servit el treball de la XCB ha estat per reflexionar sobre la metodologia aplicada en el treball per projectes.

El claustre ha pogut fer moltes reflexions al llarg del curs i hem pogut establir uns acords que creiem que enriquiran els futurs projectes de la ZER.

El tema del projecte interdisciplinari de ZER sempre ha estat triat pels mestres i una de les reflexions que hem fet aquest any és que el proper curs volem que triïn el tema ells i a més a més que aquest tema sigui escollit per cicles ja que ens hem adonat que el mateix tema té un interès molt gran pels nens i nenes d’un cicle però pot resultar poc significatiu per alumnes d’altres cicles.

Pel que fa al tema d’aquest curs… vam escollir “EL MEU POBLE” amb la intenció de que els alumnes de cada població, a final de curs, poguessin ser guies experts del seu poble.

El tema, en aquest cas, va agradar molt als alumnes, tant als petits com als grans. En aquest sentit vam tenir sort.

El treball del projecte ha permès que cada cicle hagi pogut dissenyar i adaptar les activitats al seu nivell. S’han fet activitats individuals, activitats en grup, treballs de les diferents àrees i amb diferents suports (llibres, internet, plàstica, ordinadors…)

La valoració dels alumnes ha estat molt positiva.