LA VEU DELS ALUMNES

Partim de la idea que la veu dels alumnes ja es dur a la pràctica des del començament de cada projecte, ja que els alumnes elegeixen, dins un tema marc, el subtema que volen treballar i aprendre. També tenen veu pel que fa a les activitats d’avaluació que es fan abans, durant i després dels projectes, ja que amb ells construïm una part important dels instruments que avaluaran els seus procés d’ensenyament aprenentatge.

Durant el projecte, també el van avaluant i valorant, cosa que ens serveix tant als mestres com als alumnes, per poder veure realment si anem seguint els seus interessos i si els hi hem creat de nous.

Per a nosaltres és molt important el fet de poder crear interessos als nostres alumnes, ja que segons les qüestions socials, culturals i econòmiques, és un aspecte que costa molt de treballar.

Al final del projecte, es fa una valoració global (oral i/o escrita) sobre quins aspectes els hi ha agradat més i quines coses canviarien.

Com a conclusió, podem dir que amb el guiatge del mestre i el treball cooperatiu amb els companys i les companyes, cada nen i cada nena aprèn descobrint i participa activament en els processos cognitius de cada fase del projecte.