Els cotxes – IMPLEMENTACIÓ

Els alumnes de 2n de Cicle Inicial de l’escola Àngel Guimerà han treballat el projecte interdisciplinar “Els cotxes”.

Els objectius d’aquest projecte eren:

  • Donar resposta als interessos dels infants a partir de la pregunta “Què volem saber sobre els cotxes?”, on cada alumne va ser el responsable de buscar la informació de dues de les preguntes, que entre tots/es,van anar dient. (Partint dels seus interessos).
  • Saber buscar la informació de les preguntes que els hi havia tocat a través de diferents fonts d’informació, de manera individual o per parelles, sols o amb ajut de l’adult.
  • Fer l’exposició oral de la informació trobada a la resta del grup, utilitzant diferents suport ,murals, vídeos, fotografíes , powerpoint…
  • Realitzar una maqueta amb material reciclat, brics, capses… tenint en compte les senyals de trànsit, pas de vianants, zones verdes…
  • I per acabar la realització d’un mapa conceptual.

El projecte ha tingut una durada d’un mes, dedicant-hi unes quatre sessions a la setmana, excepte, l’última setmana que va estar dedicada exclusivament en el projecte.

Aquest projecte ha estat impulsat pel mestre de música, una practicant i les tutores de segon. També hem necessitat la col·laboració de les famílies dels nostres infants, d’una persona de l’equip impulsor de les XCB i d’altres persones externes del centre.

Les persones implicades en la realització del projecte ens hem reunit per decidir i programar les activitats a realizar tenint en compte, en tot moment, els interessos del nostre alumnat i les seves característiques. A fi de poder-los ajudar o guiar, potenciant molt el treball en equip per poder aconseguir el producte final del projecte.

Hem establert uns objectius, i a partir d’aquests hem anat dissenyant diferentes activitats per anar-los assolint. Utilitzant diferents recursos i materials. I fent diferents agrupaments. Hem fet un recull dels continguts curriculars relacionats amb el projecte, anomenant les competències que s’han desenvolupat i els diferents àmbits i àrees de coneixement treballats.

Quant a l’avaluació, podem dir que es va partir d’una avaluació inicial del projecte, a partir d’una pluja d’idees (brainstorming) i d’un dibuix inicial.

Sabent que l’avaluació ha de ser contínua i global, hem tingut en compte el progrés de l’alumnat en el nivell d’adquisició de les competències bàsiques pròpies de cada àmbit i les àrees treballades del currículum. Hem valorat el treball fet a casa, l’interès, l’esforç a fer-ho bé. Hem fomentat activitats d’autoavaluació en les exposicions orals realitzades i de coavaluació.

La setmana dedicada exclusivament al projecte ens hem distribuït en 3 tallers.

  • Senyals de trànsit

 

Els alumnes havien de confeccionar senyals  de trànsit amb diferents materials (plastilina, cartolines, pals de fusta) que després van haver de col·locar a la maqueta.

  • Gràfica de les marques dels cotxes de les famílies de 2n.

 

Els alumnes havien de respondre amb ajuda dels seus pares un qüestionari sobre Quin cotxe tenim a casa? (Marca, model, matrícula, marxes…). Cada alumne ho posava en comú en petit grup, i feien una estadística de les marques de cotxes dels alumnes de segon. I per últim realitzaven un gràfic de barres de les marques dels cotxes .

  • Taller de l’elaboració de la maqueta d’una ciutat.

Van pintar envasos reciclats com si fossin edificis, i van pintar cartrons grans, per fer la calçada, les voreres, parcs o places, carrers. Havien de dissenyar ells la maqueta de la ciutat i col·locar les senyals al lloc que creien més oportú, tenint en compte el que havien vist a la sortida pels carrers del barri.

Un cop finalitzada la maqueta, els alumnes havien de fer circular un cotxe de joguina per sobre, tot seguint les indicacions de les senyals i les normes de circulació. L’alumnat que realitzava la prova satisfactoriament obtenia el carnet de conduir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *