Planifiquem-ho!

Aprofitem que l’Ajuntament de Balaguer està apostant per la divulgació de la ciència perquè siguin representants seus els qui vinguin a l’Institut a crear la necessitat de realitzar el projecte. Així és com neix el primer projecte STEAM de l’INS Ciutat de Balaguer.

Hem reunit a tot 1r d’ESO a la sala d’actes i dos representants de l’Ajuntament ens han fet l’encàrrec d’organitzar una jornada de divulgació científica sobre l’Univers.

En aquesta primera reunió, utilitzant l’estratègia cooperativa 1-2-4, hem donat peu a l’alumnat per a que decideixin sobre què hem de treballar els propers mesos per donar resposta a aquest encàrrec.

Amb totes les idees de l’alumnat, el professorat implicat (Ciència, Tecnologia, Matemàtiques i la col·laboració de Visual i Plàstica i Filosofia) vam decidir pautar les tasques a realitzar durant les primeres sessions per tal que l’alumnat treballi continguts i competències per poder donar resposta a la segona part del projecte, la preparació de la jornada. El format que vam triar va ser tipus dossier. En aquest link podeu consultar una petita mostra del dossier en qüestió.