Implementació del projecte

El nostre primer pas va ser definir les hores de tot el professorat participant en el projecte com hores STEAM, i per facilitar la tasca a tots els docents vam preparar un dossier conjuntament amb activitats competencials sobre l’Univers. Dins d’aquest dossier ja s’hi troben les activitats que s’empraran per a l’avaluació de les competències prioritzades prèviament.

La segona part del projecte, la preparació de la jornada de divulgació, vam decidir obrir-la molt més a l’alumnat, recordant-los-hi simplement l’encàrrec que ens havia fet l’Ajuntament de Balaguer i proposant-los-hi treballar per comissions. A partir d’aquí l’alumnat va decidir absolutament tot el que ells i elles van considerar per donar resposta al repte que teniem. El rol dels docents va ser el de guia, tant a les hores de classe com a les hores del pati (que era quan es feien les reunions de la comissió de coordinació).

Un cop finalitzat el projecte, valorem positivament els següents aspectes:

• Docents que han experimentat a l’aula amb el treball en grups base.
  • Docents que han experimentat a l’aula per primer cop amb alguna estructura de treball cooperatiu.
  • Treballar de forma coordinada entre diferents departament didàctics.
  • La motivació, implicació i autonomia demostrada per l’alumnat en la segona part del projecte, treballant per comissions.

I creiem que hauriem de millorar:

• La integració del coneixement dels diferents àmbits per donar resposta al repte inical
  • Centrar en els continguts la primera part del projecte
  • Introduir l’avaluació de competències transversals durant tot el procés
  • Proposar preguntes amb respostes tancades
  • Donar més veu a l’alumnat
  • Simplificar tot el procés
  • Tot el procés d’avaluació, caldria centrar-lo més en les competències de cada àmbit, però de forma integrada en el procés