Planificació

Per tal de fer més atractius els projectes vam decidir col·locar-los en l’última franja del matí i durant dos dies a la setmana. L’alumnat agraeix poder treballar en equip, gaudeix d’una aula amb una distribució de taules i cadires més lliures, es pot agrupar de manera espontània amb els companys i pot ser d’allò més creatiu. També, el professor és un guia que acompanya i ajuda durant el seu procés d’aprenentatge.

El leit motiv del projecte escollit per documentar aquí, “Fem nostre l’institut” era clar ja des de bon principi: fer que els alumnes es fecin seu l’institut. Així doncs, el títol del projecte no només incorpora els interessos dels alumnes sinó que també té una relació directa amb el projecte.

Quant a les nostres reunions d’equip impulsor i professorat implicat per planificar el projecte, inicialment teníem pensat que ens reuniríem en dues ocasions mensuals. Ara bé, el compromís adquirit per tal d’implementar de manera eficaç i coherent les competències bàsiques, respectant sempre les necessitats trobades durant aquest procès, ha fet necessari trobar-nos en moltes més ocasions.