IMPLEMENTACIÓ

En aquest apartat explicarem la fase de JOC DE ROL, es a dir de desenvolupament del producte final.

El procediment va ser el següent

• Vam dividir la classe en tres grups: un metges, pacients i observadors.

• Durant tres dies (dilluns, dimarts i dimecres) es juga al joc de rol fent canvis de papers (els que són pacients un dia, són metges l’altre i observadors l’altre)

• El joc consisteix en donar les fitxes creades pels experts a la fase de creació al grup d’alumnes de pacients i els que fan de metges són els que han de resoldre la situació de la manera més semblant possible a la que hi ha a la fitxa. Els observadors supervisen, avaluen el procés i anoten les respostes.

El desenvolupament del Joc va anar molt bé. Valorem molt positivament els següents aspectes:

• implicació dels alumnes
  • nivell de domini de la informació
  • aprenentatge significatiu

Un aspecte clau en aquesta fase va ser la de deixar molt clara la dinàmica i la normativa del joc. Ho vam aconseguir a través d’un power point (normes i funcionament del joc) molt aclaridor i d’un simulacre (un dia de prova). Aquest fet va afavorir que el primer dia de joc tothom tingués clar què s’havia de fer i tot funcionés correctament.