IMPLEMENTACIÓ – ELS OFICIS

El primer contacte amb la informació sobre el tema triat va ser a partir del que ens portaven les famílies (llibres, contes, informació i imatges d’internet, vídeos…). Un cop recollit a l’aula es compartia i s’exposava amb el grup-classe. En aquestes converses van sorgir preguntes i la necessitat de contestar-les i ja vam tenir el fil conductor del projecte!

Per fer-ho més vivenciat i significatiu vam aprofitar la col·laboració de pares amb aquests oficis i vam visitar-ne d’altres de l’entorn proper. Això va permetre contestar moltes de les preguntes que havien sorgit i fer-ne de noves. A més a més va ser molt motivador per continuar.

Tot el que anaven aprenent ho incorporàvem al racó de l’aula, que tenia una part de joc i una part informativa. Hi participaven de manera lliure. Això ens va permetre treballar l’autoregulació dels alumnes, ja que el paper de la mestra era de reconduir, motivar, proposar, provocar, fer bones preguntes, observar…

Durant el procés vam anar elaborant diferents materials perquè els alumnes hi interaccionessin i, a més a més, vam documentar tot el procés recollint converses i fent fotos.

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *