GESTIÓ DE L’AULA I METODOLOGIA:
L’alumne és el centre del projecte ja que sense les seves aportacions no es pot portar a terme. Els mestres guien i acompanyen el procés d’aprenentatge. És també imprescindible la col·laboració de la família.
La implicació dels alumnes és màxima. També requereix un grau important d’autonomia i decisió personal.
GESTIÓ DE L’AULA I METODOLOGIA:
La recerca o treball s’introdueix a partir dels interessos dels alumnes, es fa una línia cronològica personal bàsica amb la informació que els propis alumnes coneixen. Els alumnes s’adonen que els falten dades i veuen la necessitat de cercar-les, d’ordenar-les i compartir-les.
El projecte pot tenir derivacions que condueixin a altres recerques.
MIRADA INCLUSIVA:
Es planifiquen les eines de treball i es fan adaptacions d’accés als que tenen més dificultats ( escriure a l’ordinador, suports en l’escriptura i la lectura, ajuda dels companys, reducció de tasques…) Tot i ser activitats dirigides són força obertes i accessibles per tothom.
IMPLICACIÓ DE L’ALUMNAT:
L’ambient general és de participació i d’interès per conèixer i compartir les dades i experiències que aniran aportant tots i cadascun dels alumnes. S’espera també una actitud de respecte i valoració cap als altres. En tot moment es valora l’ajuda mútua i el diàleg entre ells.
El docent acompanya tot el procés i els motiva a la participació.
ROL DE LES FAMÍLIES:
Cal molta involucració de les famílies en gairebé tot el projecte. S’informa del projecte que es realitza i se’ls demana col·laboració ja que sense aquesta no es pot realitzar el projecte. Aquesta implicació és necessària per la recollida de dades i també per expressar emocions i sentiments vers moments molt especials de la vida dels nens.
INCORPORACIÓ DE LA PERSPECTIVA INTEGRADA DE LES ARTS:
Tal com consta en l’apartat d’aspectes transversals la creativitat és un element important en tot el projecte.