HA ARRIBAT EL PETIT GAUDÍ!!

Per iniciar el projecte “CONSTRUÏM AMB EN GAUDÍ” ens va visitar el Petit Gaudí ( cap gros que representa la nostra escola), amb un sac ple de diferents materials. Ens va relatar una petita història sobre la vida i obra d’en Gaudí i entre tots vam anar descobrint els diferents materials del sac i tot pensant com els podríem utilitzar, vam decidir organitzar diferents tallers barrejant els nens des de P3 fins a P5 i amb la col·laboració de pares i mares ens vam posar mans a l’obra!!

DISCURS D’EN PETIT GAUDÍ

Bon dia nens i nenes!!!

Sabeu qui soc ? Sí, sóc el PETIT GAUDÍ. Avui vinc amb vosaltres perquè el meu amic, el SR. ANTONI GAUDÍ, s’ha enterat que durant aquestes dues setmanes començareu a treballar la seva vida i obra i m’ha dit vés PETIT GAUDÍ i ajuda’ls!!

Mireu, l’Antoni Gaudí va ser un arquitecte molt famós. Va néixer a Reus. Tenia quatre germans. Des de molt petit va està malalt, tenia un problema als ossos i això feia que faltés molt a l’escola i es passés moltes hores observant els animals, les plantes i les pedres, o sigui els elements de la natura.

Quan va ser gran i va acabar d’estudiar va pensar que podría construir les cases i posar elements de la natura o donar la forma, que tant li agradava a les seves construccions (cargols, sol, la lluna…) .

També va pensar que a la natura hi ha molts colors i va pensar que podría posar molts colors a les seves obres i com que no sabia com fer-ho, va pensar de fer-ho en forma de trencadís.

Ah, però sabeu amb quins elements treballava? Amb ferro, amb vidre, amb cerámica .

Mireu què porto!! Un sac amb un munt de coses:

• Regles.
  • Tetrabriks
  • Ampolla d’aigua.
  • Papers de seda.
  • Oueres…

Com pot ser que hi hagi tot això aquí, què podríem fer amb tot això?

Ja ho tinc, podríem fer tallers aquesta semana i la vinent, tots junts. Què us sembla?

Doncs,  a veure a veure quins tallers podríem fer ? Ja ho sé :

• Construïm
    • Pintem pedres.
    • Treballem amb escura pipes.
    • Fem de constructors: muntem una casa.
    • Descobrim els vitralls.
    • Arquitectes per un dia.
    • Reciclem i transformem materials.
    • Decorem la casa.

Què us sembla?