En primer lloc, els nois i noies van realitzar una cerca al voltant de conceptes relacionats amb la formació dels deltes i la importància dels rius. Aquesta primera part introductòria va ser la més teòrica, però la transmissió dels coneixements no va ser lineal en el sentit professor-alumne, sinó que vam convertir l’aula en un lloc de recerca on cada grup va poder fer les consultes necessàries per respondre les qüestions proposades. Com a complement d’aquesta tasca, vam poder disposar d’una Sandbox (gràcies a la UPC de Barcelona), un element innovador i molt visual que va permetre que els alumnes poguessin veure i experimentar els canvis en l’orografia.
En segon lloc, els alumnes van haver d’elaborar un tríptic que inclogués la informació necessària per tal de fer el trajecte Cardona-Sant Carles de la Ràpita mitjançant transport públic i cotxe (cost, consum, parades d’interès…). D’aquesta manera els nois i noies es van trobar per primer cop amb la necessitat de buscar combinacions de transport públic o calcular el consum de combustible i el preu que costa per tal de viatjar amb cotxe. En definitiva, van haver d’aplicar coneixements a situacions versemblants de la vida quotidiana.
Per últim, es va confeccionar un herbari amb mostres de l’entorn de Cardona que van completar amb mostres fotogràfiques del Parc Natural del Delta de l’Ebre. Aquest herbari es va ultimar amb informació diversa relacionada amb cadascuna de les plantes de l’herbari: identificar el nom de planta en català, castellà i anglès; buscar una curiositat o propietat de la mostra; trobar una frase feta o refrany relacionada amb la planta i descobrir un poema que la tingués com a motiu temàtic. Es tractava, en definitiva, que els alumnes elaboressin un producte final interdisciplinar com a resultat de la cerca i investigació de l’alumnat.