‘Projecte de vida’ parteix de la necessitat de que aquest treball suposi un aprenentatge significatiu i una descoberta de la pròpia vocació per part de l’alumnat. Aquest és un projecte cooperatiu, encara que també combina treball en grup amb treball individual. El fet de treballar en grups amb el mateix perfil professional fa que aquests agrupaments es formin de manera natural. D’aquesta manera, l’alumnat va haver primerament d’establir el seu punt de partida de forma individual després d’analitzar els resultats de les enquestes d’orientació professional realitzades prèviament. Aquests resultats individuals han estat la base per crear els grups del projecte. Això ha implicat moviment d’aula i reagrupament d’alumnes dels diferents grups del nivell. Aquesta distribució ha afavorit la col·laboració de l’alumnat per dur a terme el conjunt de les activitats, tan individuals com grupals per obtenir el producte final.
Per una banda, cada alumne individualment ha d’elaborar un currículum vitae, una carta de presentació, preparar una entrevista de feina i un itinerari del “Vull ser”(camí a seguir per arribar a la professió del futur escollida) a més de publicar comentaris al bloc del projecte referents a les xerrades i tallers realitzats al llarg del projecte. Com a treball de grup els participants han realitzat diverses activitats de visionat i anàlisi de vídeos i articles de diferents professions, han preparat una entrevista a un professional relacionat amb el perfil del grup i, finalment, han elaborat, ideat, creat i presentat el que considerem producte final del projecte: el vídeocurrículum.
L’eix vertebrador d’aquest projecte ha estat un bloc creat a tals efectes.