Un cop finalitzada l’activitat 1 (activitat inicial), el següent pas és classificar tots els sons escoltats.
Els criteris per tal d’avaluar aquesta segona activitat són els següents:
- Observa i llegeix els sons que vam escoltar a la sortida.
- Es capaç de decidir com volem classificar els sons
- Sap agrupar els sons segons la classificació que hem decidit.
- Sap explicar als companys/es la classificació.
- Escriu una valoració de l’activitat a la graella de valoració.
- Participa activament en les activitats.
Per començar ens repartim en grups de treball cooperatiu i llegirem les etiquetes (prèviament impreses) amb els noms dels sons escoltats. Seguidament donarem un marge d’un 10 minuts per a què els alumnes decideixin com volen agrupar els sons i justifiquin el perquè d’aquesta classificació.
Un cop establertes les classificacions del sons fetes per cada grup, les compartirem amb la resta de grup classe, i ens posarem d’acord per establir una classificació definitiva entre tots. Finalment decidirem quines categories volem treballar a l’aula. les escollides són:
- SONS NATURALS que treballem a la classe.
- LES VEUS relacionat amb les colònies de PAU CASALS I LA CANÇÓ “TOT SONA”.