Posem la ciència en acció en forma de Píndoles de ciències
L’alumnat portarà a terme diferents projectes cientificotecnològics on desenvoluparà els coneixements i competències apreses a l’aula de forma experimental entre ells cal destacar:
Matemàgia a l’aula
Destinat a l’alumnat de primer curs d’ESO i s’escenificarà davant la resta de companys de l’institut.
El projecte de Matemàgia a l’aula té l’objectiu de crear una obra de teatre, per presentar les matemàtiques de forma atractiva i motivadora per l’alumnat.
S’inclouen diferents jocs matemàtics per treballar el pensament computacional i la resolució de problemes mitjançant metodologies actives com la gamificació i el treball cooperatiu on l’alumne és el protagonista actiu del seu propi aprenentatge. Tot en un context real i el màxim versemblant possible.
L’energia de l’hidrogen
Destinat a l’alumnat de 3r ESO per estudiar els procesos físico químics i aplicacions tecnològiques de l’hidrogen.
Per poder propulsar un cotxe elèctric i engegar un giny tecnològic proposem als alumnes utilitzar l’energia de l’hidrogen obtinguda a partir d’un procés d’electròlisis de l’aigua realitzada a partir de l’energia proporcionada per una placa fotovoltaica.
Estació radio connectada
Aquest projecte desenvolupat per alumnat de 4t ESO va consistir en dissenyar i muntar una estació de satèl·lits radio connectada realitzat amb materials low-cost. Per tal d’abastar horitzons més llunyans, es va construir una antena més potent que ens permetés rebre senyals d’altres satèl·lits. Amb la construcció d’aquesta antena, rebrem moltes més freqüències i escoltar-ne algunes que, actualment, es troben prohibides.
Càpsules Arduino
Els alumnes de 4t ESO van dur a terme diferents projectes de robòtica amb la placa Arduino que incorporaven diferents sensors per facilitar ultrasons, inducció, connexió bluetooth, infrarojos, introducció d’elements de control i automatització amb la finalitat que l’alumnat prengui contacte amb el món de la programació. Entre aquestes càpsules es va crear un magneto, un piano, un radar i una estació meteorològica.