L’ALUMNE COM A CENTRE DEL SEU PROCÉS D’APRENENTATGE (Metodologia)

CICLE INICIAL:

La metodologia emprada va partir de l’aprenentatge significatiu i centrat en l’alumne realitzant activitats competencials.

Per fer-ho possible vam utilitzar el treball en grup de quatre per fomentar a més a més el treball cooperatiu. També es van intercalar alguna activitat individual i en gran grup.

Vam voler obrir el projecte a les famílies i/o a professionals externs i es va realitzar fins i tot alguna sortida fora de l’escola.

El treball en grup de quatre a aquestes edats encara costa una mica, tant a nivell d’organització del treball de cadascú, com d’ajuda i participació de tots els membres. Va haver-hi pocs grups en que treballessin prou tots els alumnes. Vam comprovar que, fent canvis en la disposició dels nens a les taules (mobiliari), millorava aquest treball en grup.