– Hi haurà hagut una tria prèvia d’empreses feta pel propi alumnat.
– L’alumnat hi participarà de fora individual o per parelles (no en grups de tres o quatre alumnes com s’ha fet tradicionalment).
– El treball de síntesi serà presentat a partir de les bases d’un hipotètic concurs “Ciència, on ets?” que promou l’Ajuntament de Gironella:
– Les visites no seran dirigides per part de les empreses sinó que serà l’alumnat qui trencarà el gel a cada visita tot fent les preguntes preparades a classe. El mateix per les altres activitats.
– A l’arribar al centre, cada grup d’alumnes explicarà a la resta de classe, a través d’un visual thinking, la seva visita a l’empresa/activitat. Es donarà molta importància a aquests murals perquè serà la font d’informació per a l’elaboració posterior del vídeo.
– L’alumnat no sabrà fins a l’última hora de quina empresa/taller ha d’elaborar el vídeo (es pretén que totes les visites tinguin la mateixa importància). De totes maneres l’alumnat haurà manifestat prèviament quines visites/activitats prefereixen i es tindrà en compte.
– La valoració dels vídeos no només la farà el professorat de l’institut sinó també professorat de la Universitat Politècnica de Manresa. Aquests últims en faran una selecció.
– Hi haurà una votació popular del mateix alumnat per acabar de seleccionar els millors vídeos (a partir de la tria feta per la UPC Manresa).