Aquest projecte es defineix pels següents criteris:
- Parteix dels interessos dels alumnes.
- Els objectius i competències es relacionen amb el Currículum.
- És un projecte integrat que es porta a terme amb els mestres que hi participen,
especialista d’anglès, castellà i tutora.
- Elaborem conjuntament un pla de treball.
- Les activitats contenen elements d’indagació i recerca.
- Fem més preguntes que no pas es donen respostes.
- Es treballa en grup heterogeni, agrupant-los en equips que permetin el treball cooperatiu, i un aprenentatge significatiu per a cadascú dels membres.
- Es fomenta l’autonomia.
- Es treballa de forma competencial.
- Es creen moments de reflexió per a compartir-contrastar idees i dubtes.
- Els mestres acompanyen, proposen, pregunten, introdueixen continguts quan cal.
- S’avalua el procés no només el resultat final.
- Es fomenta la metacognició, l’aprendre a aprendre, l’autoregulació.
- S’elabora un producte final amb exposició oral.
- S’utilitza l’avaluació formativa, compartint els objectius i els criteris d’aprenentatge.
- S’atèn a la diversitat respectant els diferents ritmes i destreses.