En el projecte del Maresme utilitzarem l’instrument d’avaluació de la carpeta d’aprenentatge per tal d’aconseguir una avaluació formativa i poder identificar el grau d’assoliment competencial de l’alumne. Serà una carpeta virtual que els nens i nenes crearan en el seu DRIVE, ja que a principi de curs se’ls hi obrira un compte de correu electrònic amb el dominia de l’escola @escolaelcim.com. A mida que vagin avançant en el projecte aniran guardant en aquesta carpeta les diferents presentacions, treballs i exercicis relacionats amb el Maresme. En el moment de fer el vídeo final, els alumnes podran consultar aquesta carpeta per elaborar el guio de la part del vídeo que els hi hagi tocat. Per assegurar que la carpeta d’aprenentatge es realment un bon element avaluador els docents utilitzarem la rubrica proporcionada en aquesta formació.
En el projecte de l’Hort
De forma continuada, és important que el mestre vagi acompanyant amb preguntes durant tot el projecte, qüentionant-los què van aprenent i quines preguntes encara no han respòs…
Documentarem el procès i al final l’avaluarem per tal de l’any següent portar-lo a la pràctica millor.
El nostre objectiu és consciènciar als alumnes del medi ambient, per tal que siguin respectuosos.
Autoavaluació de l’alumne a partir d’una rúbrica senzilla, sobre l’exposició oral del procés.