A continuació exposem un recull d’algunes de les activitats plantejades en els diferents projectes a partir de la seva agrupació. Òbviament aquestes es poden veure modificades si s’escau. És competència dels mestres valorar si cal modificar-les o ampliar-les analitzant els interessos dels alumnes i la progressió dels projectes.
PROJECTE DEL MARESME:
Per dur a terme aquest projecte ens plantegem diferents maneres de treballar amb els alumnes, a continuació expliquem com es realitzaran les agrupacions dels alumnes, segons les activitats dissenyades:
En gran grup:
- Presentació i organització del projecte.
- Presentació de llegendes típiques del Maresme.
- Presentació de les festes i tradicions de la comarca.
- Sortida per la Serralada del litoral.
En grup petit (3-4 alumnes):
- Treball de recepta amb productes típics del maresme, cada grup n’elaborarà una i l’explicaran oralment a la resta de companys/es i després elaborarem un recull amb totes les receptes.
- Representació d’una diàleg que elaboraran a partir d’una de les llegendes treballades en gran grup anteriorment, cada grup elaborarà el diàleg, el decorat i representarà una llegenda diferent.
- Recull de dades significatives sobre la comarca: habitants, superfície, grups d’edats, alçades muntanyes del maresme… amb la informació recollida s’elaboraran gràfics que s’utilitzaran després en el vídeo final.
- Festes i tradicions en anglès. Cada grup treballarà una festa o tradició en anglès i prepararà una exposició.
- Elaboració d’un herbari. Cada grup estarà encarregat de recollir unes plantes concretes a la sortida per la Serralada del litoral i un cop a l’aula cada grup elaborarà una de les pàgines del herbari amb les plantes que ells han recollit.
PROJECTE DE L’HORT
En gran grup:
- Presentació i organització del projecte
- Sortida a un hort del pare d’un/a alumne/a de l’escola
- Visita setmanal a l’hort de l’escola
- Ruta per l’escola per conèixer plantes silvestres
- Jocs de l’àmbit d’educació física relacionats amb productes de l’hort
- Etc.
En petit grup (parelles o grups de 4 o 5):
- Treball de recepta amb productes del nostre hort. Cada grup n’elaborarà una i l’explicaran oralment a la resta de companys/es i després elaborarem un recull amb totes les receptes.
- Endevinalla basada en una fruita, hortalissa, verdura o planta de l’hort de l’escola. Per grups es pensa una endevinalla i es planteja a la resta de la classe.
- Etc.
Individualment:
- Creació d’una maraca a partir de les llavors i d’altres elements que podem trobar a l’hort.
- Creació d’una cara sobre paper a partir d’elements que podem trobar a l’hort.
- Etc.