Per l’avaluació d’aquest projecte es va utilitzar tres tipus d’avaluació:
- Avaluació per part del mestre (avaluació formativa):
- Durant el projecte (avaluació continua). A través d’una rúbrica les mestres registraven el treball que els alumnes feien a cada sessió. Aquest tipus d’avaluació permetia conèixer el funcionament dels grups i l’evolució del treball.
- Retroacció a través de Google Presentations. Les mestres revisaven les feines realitzades pels alumnes. En el cas que fos necessari destacaven aspectes dels treballs a través de comentaris. A l’aula els alumnes havien de comentar i resoldre els comentaris de les mestres.
- Al final del projecte (avaluació final). A través d’una rúbrica coneguda i compartida pels alumnes, les mestres van avaluar l’exposició oral del projecte. Cliqueu aquí per veure la rúbrica.
- Autoavaluació dels alumnes (avaluació formadora):
- Durant el projecte (avaluació continua). Al final de cada sessió el portaveu de cada grup compartia amb la resta de companys una valoració oral del funcionament del grup tenint en compte l’organització, les tasques realitzades i la presència o no de conflictes i la seva resolució. Aquesta reflexió, acompanyada dels comentaris de companys i mestres, ajudava als alumnes a autoregular el seu treball i a millorar les seves habilitats.
- Autoavaluació final del treball en grup (avaluació final). Els grups de treball, van reflexionar i valorar com van treballar durant el projecte. També van explicitar aspectes a millorar.
- Coavaluació (avaluació formadora): els alumnes van coavaluar l’exposició oral dels companys. Aquest tipus d’avaluació va permetre als alumnes aprendre, modificar i millorar la seva pròpia exposició.
Save