LES EMOCIONS. IMPLEMENTACIÓ

COM I A ON S’OBTÉ LA INFORMACIÓ?                                        Un cop començat el projecte amb les activitats de motivació inicial, hem informat a les famílies del què estem treballant a l’aula, i els hem demanat la seva col·laboració. Els infants han anat portant materials de casa (contes, làmines, cançons, ninots,…) i amb tot el material recopilat, hem anat creant a classe el racó de les emocions. En aquest racó també hi ha hagut alguna aportació de material per part de la mestra.

ACTIVITATS D’IMPLEMENTACIÓ

VÍDEO: “LAS EMOCIONES EN SITUACIONES”
– Primer es visualitza el vídeo sencer.
– Després es torna a veure aturant la imatge perquè els nens intentin identificar quina és l’emoció del personatge en cada moment.

EMOCIONS VIDEOLa informació que es visualitza en el vídeo, fa que els alumnes es sentin identificats, empatitzen amb els personatges i que siguin capaços de verbalitzar com se senten.

SOBRES DE LES EMOCIONS
– Presentació dels sobres amb les imatges de persones amb emocions
d’alegria, tristesa, ràbia i por.
– Conversa: què et sembla. Per què?
– Els nens identifiquen quina és l’emoció de cada persona.
– Classifiquen les imatges segons l’emoció.
– Els sobres formaran part del racó de les emocions.
cartells emocions Imatges de persones que representen emocions d’alegria, enfado, tristesa i por.
Les fotografies dels nens perquè ells mateixos identifiquin el seu estat d’ànim.

LES CADIRES DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
Es mostren dues cadires. Una té un dibuix d’una orella i l’altra d’una boca. Quan es produeixi un conflicte, els nens seuran en elles. El que està a la cadira de la boca parlarà i el que està a la de l’orella escoltarà.

Com es relacionen i sistematitzen els resultats que van obtenint els alumnes per crear coneixement? Com s’autoregulen els alumnes?

Mitjançant espais de reflexió els alumnes verbalitzen com se senten.

Com documenten els alumnes el procés de producció?

En aquest projecte es treballa molt la comunicació i el llenguatge de l’alumnat. Tot i així, anem documentant el nostre projecte a partir d’un dossier de treball.