PROJECTE COM ET SENTS? Planificació

LEIT MOTIV DEL PROJECTE

El projecte que presentem es titula Com et sents?  i gira entorn de les emocions. Està adreçat als alumnes de P4 i pren com a fil conductor un personatge anomenat “La Tortuga sàvia” que ens acompanyarà al llarg de dos cursos (P4 i P5).

CONTEXTOS REALS I INTERESSOS DELS ALUMNES

En quant els interessos dels alumnes, detectem la necessitat que tenen els nens i nenes d’expressar els seus estats d’ànim i compartir-los amb la resta de companys i mestres. Per exemple, quan arriben de casa, les estones d’esbarjo, en la resolució de conflictes a l’aula. A partir d’aquí engeguem un seguit d’activitats de motivació que es detallem a continuació:                                             

SESSIÓ INICIAL / ACTIVITAT DE MOTIVACIÓ


1.POSADA EN SITUACIÓ: CARTA DE LA TORTUGA SÀVIA             Quan tornem del pati,  penjada a la pissarra una carta de la Tortugueta Sàvia on ens explica que és una tortuga que necessita la nostra ajuda i que ja ens explicarà que li ha passat.

IMG_81812.ARRIBA A CLASSE  L’AMIGA DE LA TORTUGA SÀVIA (una mestra). INTRODUCCIÓ A LES EMOCIONS DE: RÀBIA, TRISTOR I ALEGRIA.

Un dia arriba  a la classe de sorpresa una noia molt enfadada perquè diu que ha anat a buscar a la tortuga, que és amiga seva i viu a una altra ciutat; a l’aeroport i no s’ha presentat.

Després de cop i volta es posa molt trista perquè recorda que tenia una pota malament i pensa que és per això que la Tortuga no s’ha presentat.

Finalment pregunta als nens si estan disposats a tenir cura d’ella fins que es recuperi. Com que li diuen que si, es posa molt contenta.

En aquesta història apareixen en primera persona les tres emocions principals que treballaran al llarg del projecte: La ràbia, la tristesa i l’alegria. Els alumnes interaccionen i empatitzen amb  la mestra, ja que es senten identificats amb les diferents situacions que narra.  

IMG_84693.ARRIBADA DE LA TORTUGA SÀVIA. CONVERSA

Al dia següent  arriba la Tortuga a classe amb la poteta embenada (Caixa de les sorpreses, amagada a  un racó…).

      • Presentació: com es diu, d’on ha vingut…)
      • Què li passa
      • Com se sent (físicament i emocionalment)
      • Com la podem ajudar, que necessita.
      • Quant temps es quedarà a classe

COORDINACIÓ ENTRE MESTRES / ÀREES

Considerem que si volem donar sentit al projecte cal que hi hagi una bona coordinació entre especialistes i els tutors. D’aquesta manera que els continguts s’ha de poder  treballar en les diferents àrees d’aprenentatge. Per tant, tot i que majoritàriament el pes del projecte recau sobre els tutors, els especialistes de música, psicomotricitat, anglès també participen en el disseny d’activitats.

 

                                                     

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *