Escola Castell de Dosrius

SEP reporters

Dosrius, 15 de maig de 2017

Passat ja un temps (més de 2 mesos) de la finalització del projecte interdisciplinari “Estimem el nostre món” volem saber què ha quedat de tot plegat.

Amb l’equip SEP reporters (grup de 10 alumnes de 6è que es troben setmanalment durant 45 minuts en la franja de Suport Escolar Personalitzat – ampliació) preparem un seguit d’instruments que ens permetin recollir les aportacions fetes pels companys de l’escola i fem tot un procés de buidatge de les dades.

A P3 i P4 els demanem que ens dibuixin què recorden d’aquells dies en que vam estar treballant el projecte. Presentem un petita mostra de la seva visió particular en forma de dibuix.

Amb els de P5 es va establir un diàleg entre tot el grup. Els vàrem demanar i ens van contestar:

1- Que es el que més et va agradar?

Em va agradar tot, però el que més em va agradar va ser la visita de els bombers i els experiments amb el gel.

2-T’agradaria tornar-lo a fer l’any vinent?

Si i no, si perquè em va agradar molt i no perquè es repetiria.

Tens una proposta per l’any vinent? Quina?

-Un projecte d’experiments.

-Un projecte del foc.

-Un projecte sobre els animals, per saber coses com el seu hàbitat.

-Un projecte sobre els bombers.

-Un projecte sobre el gel.

-Un projecte de la plastilina, per saber com es fa.

-Un projecte de la xocolata.

-Un projecte de la pintura.

-Un projecte de les plantes, les flors, les fulles…

-Un projecte sobre el cos humà.

-Un projecte sobre el món, la geografia i tot això…

-Un projecte sobre les muntanyes.

-Un projecte sobre el sol.

-Un projecte sobre els cargol.

-Un projecte sobre els diners.

-Un projecte sobre els planetes, les estrelles, l’univers, extraterrestres…

-Un projecte sobre els ninots de neu.

-Un projecte del menjar.

-Un projecte de la evolució humana.

-Un projecte dels dinosaures.

-Un projecte sobre la lava, els volcans,el foc…

-Un projecte sobre els indis.

-Un projecte que tracti huracans.

-Un projecte de com funciona el cor.

-Un projecte dels “Pokemon”.

-Un projecte dels ulls.

-Un projecte sobre el sol.

-Un projecte dels conills.

-Un projecte sobre la jungla

-Un projecte del cervell dels animals.

Els de 1r i 2n van respondre a la pregunta:

Què heu après durant el projecte?

Les seves respostes van ser en forma de frases curtes il·lustrades per un dibuix.

Recollim algunes de les frases i també els dibuixos.

He après com es un volcà, una cursa de orientació, com es forma una colònia, van venir els bombers. Nora -2n

He aprés que estic tranquil·La tocant els animals i que les constel·lacions són interessants. Carla – 2n

He aprés a fer volcans i també he aprés a cuidar el planetes, quan hi hagi un incendi hem de trucar al 112. Angélica – 2n

Que no s’han de tirar els objectes al terra. Quer no es pot tallar els arbres. Com es fa un volcà amb objectes i no es pot maltractar als animals. Leo – 2n

Vam anar al planetari, com va passar el temps i vam aprendre a dibuixar la nit.

Hem après a fer un perfum. Vam fer un perfum amb diferents plantes. Li vam posar alcohol, plantes i aigua destil·lada. Ona – 1r

Amb els de 3r i 4t vam treballar per parelles i van respondre la pregunta: Què heu après mentre heu estat treballant el projecte?

Això diuen els de 3r:

  • Què el mar es podia assecar, on anava el reciclatge, com es va crear l’univers i com apagar un foc petit. Paula i Irene
  • La historia del molinet de cafè, vam aprendre que era el Big Bang, ens van explicar les formes de l’aigua i van venir els de l’A.D.F a explicar-nos com s’apaga el foc. Òscar i Joel
  • Hem après com apagar el foc, com reciclar, la explosió del Big Bang també que el mar es pot assecar, els oceans, les capes de la terra, que l’aigua s’evapora i torna al mar amb unes funcions. Indira i Valentin
  • Hem après moltes coses però el cicle de l’aigua ens ha sorprès molt perquè era en Anglès i ens va resultar una mica difícil. Izan i Martina
  • Hem après perquè l’aigua del mar es salada, es salada perquè l’aigua agafa els minerals del terra i els minerals tenen sal.
  • Hem après moltes coses, com els oceans en el grup de la Gemma, el molinet del grup de l’Alicia, el cicle de l’aigua amb la Sara, amb la Carla va fer un globus amb foc. Berta i Mauro

I els de 4t:

  • Moltes més coses que sobre el mon que no sabíem. Per exemple: perquè l’aigua del mar es salada, el big bang, com s’apaga un foc i que es necessita per crear un foc, com son els oceans de gran… Nerea i Arnau
  • Hem après moltes coses noves que no sabíem abans. Com per exemple: wather cicle, el conte del molinet de sal, els incendis, el experiment de sal,… Judit i Enric
  • Hem après que la contaminació destrueix la capa d’Ozo, perquè i l’aigua es salada. Matias i Cristian
  • Hem après, que s’ha de reciclar, que fan els forestals, coses del big-bang, perquè l’ aigua del mar es salada… Paula i Xavi
  • Que no tenim  que contaminar el nostre món i també a saber reciclar, que és el big-bang i em après el Wather cycle. Martí i Genís

Amb els de 5è ens vàrem atrevir a fer propostes per al curs vinent. Tot i que 21 alumnes no tenien cap proposta, hem recollit les que van sortir:

Propostes per l’any vinent de nens i nenes de 5é per el projecte interdisciplinari:

  • Mon de l’art
  • Mon dels vehicles
  • Mon del ball
  • Experiments
  • Animals
  • Superherois
  • Circ
  • Aerodeslizador
  • Prehistòria
  • Activitats i jocs
  • Foc
  • Musica
  • Robòtica
  • Cuidar la natura
  • Esports
  • Cinema

I per acabar els de 6è ens han dit Què han après de nou?

Què vas aprendre de nou?

  • Com s’utilitza un full de càlcul de google.
  • Que es pot fer una balança amb 2 globus, una canyeta i un fil.
  • Els experiments.
  • Que quan poses un paper dins d’un got i li dones la volta en un cubell d’aigua no es mulla.
  • Els tipus de vents que hi ha.
  • Com funciona un sonòmetre.
  • L’aire crea energia elèctrica.
  • Que una ampolla s’encongeix quan està calenta.
  • Que pel matí som més alts i per la nit som més baixos.
  • Que l’aire està a tot arreu menys dins l’aigua.
  • Vaig aprendre que l’aire que aguantem, pesa més o menys una tona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *