Iniciem la sessió amb una assemblea però amb llengua anglesa per tal que els alumnes proposin idees per començar a enfocar el projecte. Els alumnes proposen de fer una rotllana al terra i al mig de la rotllana posar-hi un paper d’embalar per tal d’anar escrivint les idees. Els alumnes van dient diferents continguts a investigar i també algunes activitats que poden ajudar a solucionar l’enigma. Al no estar gaire acostumats a treballar de manera oral la sessió es fa difícil per alguns alumnes. Ens plantegem que potser realitzar el projecte des de l’àrea d’anglès ha estat massa ambiciós ja que una part de l’alumnat té dificultats amb l’àrea. Ens sorgeixen dubtes de com enfocar les classes per tal de poder tenir la participació de tot l’alumnat. Ens plantegem als alumnes deixar la conversa per l’endemà. L’alumnat demana si es poden canviar els agrupaments de la classe per treballar millor.
L’endemà es penja el paper d’embalar a la pissarra i es fa una reflexió sobre la sessió anterior. Els alumnes diuen que els costa parlar per donar idees ja que “ sel’s ha de posar nota”. Es comenta que no passa res si s’equivoquen i de cop i volta el grup s’inspira i surten moltes idees. S’acaben d’escriure en el full. Ens trobem que hi ha idees que s’han d’acabar d’elaborar, idees que van entrellaçades, activitats senzilles i activitats més complexes. Una de les mestres, la Gemma els planteja començar per les tasques que creguin més senzilles.
Es trien tres tasques inicials. Aquestes tasques inicials són :
- Buscar les capitals de Sud- Àfrica i l’Antàrtida
- Localitzar els dos llocs en un mapa
- Calcular quants quilòmetres hi ha de Sud-Àfrica a l’Antàrtida.
Amb els nous grups cooperatius es començar a treballar prèvia elaboració del pla de treball. Cada grup decideix quina tasca farà ja que es considera que no cal que tothom faci totes les tasques perquè es poden exposar.
En les següents sessions de projecte els alumnes van treballant segons aquestes tasques. Per poder-les elaborar sel’s hi dóna un full per planificar-se la seva feina. Els alumnes estan entre 4 i 5 sessions investigant i elaborant un document de suport per a la seva presentació pel grup classe.

En el moment que els grups ja estan preparant l’exposició sel’s hi mostra un guió orientatiu per aquesta i una infografia per explicar que es més important en una exposició oral. Els alumnes assagen la presentació i després de 7 sessions fem les presentacions.
Els alumnes durant les presentacions dels companys han d’escriure les idees claus de cada presentació i co -avaluar a cada equip.
Un cop els equips han exposat les tasques anem a la sala d’ordinadors a fer una prova amb l’aplicació KAHOOT. A partir dels continguts claus de cada exposició es fa un qüestionari per veure si els hi ha quedat clar les tres tasques. L’alumnat acull molt bé aquest qüestionari ja que al fer-lo amb ordinador i tablet els hi és molt atractiu. Els resultats són molt positius.