Presentacions orals – Industrial Revolution

Des del grup de l’àmbit anglès hem fet presentacions orals de les investigacions realitzades. Cada grup ha anant explicant el resultat de la seva recerca als altres grups i d’aquesta manera poden compartir i ampliar els seus coneixements sobre aquesta etapa.

A més a més de les presentacions, estan acabant els seus eportfolios (o carpetes d’aprenentatge) en anglès que també podran compartir amb Google Sites.11

Això va de màquines? Sí, gràcies

Des de la matèria de tecnologies  anem a treballar el projecte de 12 metres de la següent forma:

Descripció de l’activitat:  Elaborar un eix cronològic il·lustrat sobre  l’evolució de les màquines utilitzant un full de càlcul.

Pauta de l’activitat:

Recerca d’informació de dades rellevants

Etapes: edat moderna (1492-1789), edat contemporània (1789-1900), segle XX, SEGLE XXI

(utilitza un full per cada etapa…full1 edat moderna, full2 edat contemporània…

Entrades: màquines, artefactes, etc. rellevants

FET PELS ALUMNES:

t4

t3

t2

t1

 

Moment atreveix-te!

És possible mostrar els esdeveniments més importants de la història en 12 metres?

Ens trobem en el punt de definir el contingut en forma d’entrades. L’eix cronològic serà horitzontal i un exemple de dades a presentar són les següents:

Cultura clàssica

3000-2000 a C. Civilització Minoica
776 a C. Inici dels Jocs olímpics
S.VIII a. C. Homer escriu la Ia Ilíada i l’ Odissea
510-507 a C. Clístenes, pare de la democràcia
s. V a C. Naixement del teatre a Atenes
387 a C. Plató funda l’Acadèmia
331 a C. Alexandre el Gran funda Alexandria

En la propera reunió posarem en comú com hem treballat el projecte amb els estudiants a…22

Carpeta d’aprenentatge – Industrial Revolution

Després de la sessió que vam dedicar a la formació dels grups, ara ja ens toca començar a treballar en el projecte.

Els dos últims divendres van ser les primeres sessions per a cada grup (doncs només veig la meitat del grup cada divendres). Vam començar per decidir com hauríem de presentar les activitats del projecte i quins serien els criteris d’avaluació. Com haurien de lliurar les activitats proposades? Com s’avaluaria el projecte?

Els vaig proposar que ho podrien fer mitjançant una carpeta d’aprenentatge o e-portfolio. Jo havia presuposat que ja havien treballat amb aquest format, doncs són alumnes de quart d’ESO i sé que a diferents cursos de primer, segon i tercer ja han practicat amb aquest format. Però quina seria la meva sorpresa quan em van comentar que mai ho havien fet servit.

Aleshores vam haver de restructurar el que hi havia programat per aquesta sessió i vam començar fent una introducció de la carpeta d’aprenentatge: què era, per a què serveix, com es pot estructurar, com es fa servir…

En un principi, els va hi va costar començar, doncs van haver d’utilitzar l’aplicació de Google Sites i no l’havien fet servir mai. Però de seguida ja ho van entendre i semblava que ja ho sabien fer de tota la vida.

Un cop feta la introducció sobre la carpeta d’aprenentatge o e-portfolio, van continuar  treballant en el projecte pròpiament dit. Utilitzaran la següent plantilla per la realització de la carpeta d’aprenentage o e-portfolio:

c.a

Industrial Revolution Portfolio

 

 

 

El camí continua

Per poder tenir una visió general dels 12 metres d’eix cronològic hem decidit crear un document compartit pels diferents membres del grup  per seleccionar el continguts.

També hem pensat proposar una codificació de línies, gomets, fulls… per diferenciar els diferents àmbits (matemàtic, tecnològic, social, científic…)

 

3

Utilitzarem  una  plantilla en format DIN A4 per realitzar les diferents entrades que seran les unitats mínimes d’informació.

Font Verdana, grandària 36

2

El format que tindrà l’eix serà el següent:

En la part superior trobarem la línia del temps i a sota les entrades. A més hem canviat la ubicació on s’instal·larà el projecte que serà just a dalt de la porta de sortida al pati perquè tothom ho pugui veure i gaudir.

Formació de grups – Industrial Revolution

Ja hem començat el projecte a la classe d’anglès de 4 ESO D. Durant diferents sessions, i quan el grup classe estigui dividit, treballarem en el projecte de 12 Metres. En total serem un grup de 12 alumnes i un altre grup de 13 alumnes.

Hem decidit aprofundir en el tema de la Revolució Industrial al Regne Unit i la nostra investigació ens portarà a exemplificar aquest segment del projecte final.

A la classe els hi he preguntat com volien agrupar-se, pensant en el nombre d’alumnes que eren els hi he proposat que potser s’haurien d’ajuntar en grups de quatre persones. Ells mateixos han decidit quines persones havien de constituir els grups i no hi ha hagut massa problemes en aquest punt, excepte quan han hagut de decidir a quin grup havia d’anar una persona que és absentista. Cap grup volia que aquesta persona anés amb ells doncs intuïen que haurien de fer la feina extra d’aquesta persona. Al final entre tots hem decidit a quin grup havia d’anar i han estat d’acord encara que amb una mica de recança.

El proper dia m’agradaria poder ajudar-los en el funcionament d’aquest grups i parlarem del possibles càrrecs que poden tenir cada membre del grup (per exemple: portaveu, secretari, ajudant o responsable de material).

Eix si, cronològic també

Després de la última reunió  i escollit el tema principal del projecte que volem implementar caldrà prendre decisions i organitzar-nos sobre diferents aspectes:
1. El projecte ja està marxa!
Anirem fent entrades al blog per anar documentant la posada en pràctica del projecte (a mode de diari). Qualsevol material com  fotografies, petits textos, vídeos…  relacionats  amb el projecte poden convertir-se  en entrades.
2. Punt de partida. Esbós que ens pot servir de guia per aconseguir el producte final.
esbòs1
3. Gestió de la metodologia. A partir del model podem posar (segons l’eix establert) fins a 28 caselles. Aquestes caselles per donar uniformitat han de ser folis de DIN A4. D’aquesta forma pels estudiants els serà més fàcil.
4. Treball en equip. Triar per àmbits quins personatges, esdeveniments, objectes, fets, obres…formaran part dels 12 metres. Pot ser un bon treball a l’aula i  departaments.

Punt de partida

Durant l’última reunió del grup de competències bàsiques al nostre institut vam acabar de decidir-nos sobre el tema del nostre projecte.

Com ja sabeu el nom és “12 Metres”. En primer lloc, ens havíem plantejat fer una representació dels moments més importants del cicle la vida, i això ho volíem plasmar visualment al vestíbul de l’institut amb una exposició que comprengués 12 metres.

Però, durant aquesta última sessió vam canviar una mica la nostra idea. Donant voltes i pensant com podríem incloure diferents matèries, una professora ens va recomanar la visualització del següent vídeo:

Quan vam acabar de veure el vídeo, ja tothom va començar a suggerir quins temes podríem proposar i treballar amb els alumnes. Ara ja no només serà un projecte  sobre moments clau al cicle de la vida, sinó moments clau a la nostra història. Passant per l’inici de la  vida fins a arribar a moments fonamentals de la nostra història. Doncs vam veure que als nostres alumnes els hi manca una visió clara i general de temes que creiem essencials en la nostra història, moments que han estat decisius i que no veuen com un tot sinó com a parts dins de matèries aïllades. Ens agradaria que amb aquest projecte els alumnes poguessin tenir una visió global i contextualitzada d’aquests moments especials i personatges clau i que sàpiguen situar en el temps aquests moments o personatges i al mateix temps sàpiguen explicar les raons per què van ser tan importants.

La part final del projecte continuarà sent la representació gràfica d’aquests personatges i fets primordials en una exposició de 12 metres al vestíbul de l’institut i així tothom es podràs beneficiar del treball realitzat, tant els alumnes que participin activament com els que no puguin formar part del mateix.

El nostre centre

INS MARIANAO de Sant Boi del Llobregat

Som un centre públic d’educació secundària i post-obligatòria del Departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Tenim com a missió la de formar en les habilitats i competències corresponents a les diferents etapes educatives, educar en les actituds de respecte a totes les persones, en els valors socials de prevenció i sostenibilitat, i en la capacitació professional.

La visió del nostre centre és la millora de la qualitat de l’ensenyament impartit, i la integració del centre en el seu entorn.

Projectes que es fan actualment:

 Qualitat

Durant el curs 04-05 s’ha aconseguit el certificat UNE-EN-ISO 9001:2000 que repercuteix en benefici de l’organització i l’activitat del Centre. Aquesta certificació ha estat revisada i actualitzada al curs 05-06, actualment estem certificats per la UNE-EN-ISO 9001:2008.

En el curs 07-08 s’ha aconseguit el certificat UNE-EN-ISO 14001:2004 de Medi Ambient. En el curs 08-09 s’ha aconseguit la verificació EMAS i actualment la EMAS III (pendent de verificació) i la certificació UNE-EN-ISO  14001:2008.

Escoles Verdes (Xarxa d’Escoles Sostenibles de Catalunya)

Projecte per treballar en defensa del Medi Ambient.

Fem Salut

Projecte per treballar la formació integral de l’alumnat emocional i físicament.

Pla Experimental de l’Esport a l’Escola

Projecte vinculat al projecte de Salut i que es realitza fora de l’horari lectiu. Té la finalitat de fomentar l’activitat física entre els joves.

Formació en prevenció de Riscos Laborals

Cada curs es programaran jornades o sessions formatives a tots els membres de la Comunitat Educativa.

Projecte de llengües estrangeres

Un dels objectius de Centre és la potenciació de les llengües estrangeres.

Pla de Desenvolupament Comunitari de Marianao

Aquest Pla és un procés d’intervenció comunitària en el que tots els agents del Barri (entitats, serveis, col·lectius i administracions) treballen en xarxa per tal de millorar la qualitat de vida al Barri, especialment en els col·lectius més desatesos, mitjançant accions i projectes socials.

 Projecte  de Mediació

L’equip de mediació fa difusió del Servei, disposa d’un espai específic i col·labora  en la preparació del Fòrum per a la Convivència que organitzà anualment l’Ajuntament de Sant Boi.

http://www.institutmarianao.cat/