Punt de partida

Durant l’última reunió del grup de competències bàsiques al nostre institut vam acabar de decidir-nos sobre el tema del nostre projecte.

Com ja sabeu el nom és “12 Metres”. En primer lloc, ens havíem plantejat fer una representació dels moments més importants del cicle la vida, i això ho volíem plasmar visualment al vestíbul de l’institut amb una exposició que comprengués 12 metres.

Però, durant aquesta última sessió vam canviar una mica la nostra idea. Donant voltes i pensant com podríem incloure diferents matèries, una professora ens va recomanar la visualització del següent vídeo:

Quan vam acabar de veure el vídeo, ja tothom va començar a suggerir quins temes podríem proposar i treballar amb els alumnes. Ara ja no només serà un projecte  sobre moments clau al cicle de la vida, sinó moments clau a la nostra història. Passant per l’inici de la  vida fins a arribar a moments fonamentals de la nostra història. Doncs vam veure que als nostres alumnes els hi manca una visió clara i general de temes que creiem essencials en la nostra història, moments que han estat decisius i que no veuen com un tot sinó com a parts dins de matèries aïllades. Ens agradaria que amb aquest projecte els alumnes poguessin tenir una visió global i contextualitzada d’aquests moments especials i personatges clau i que sàpiguen situar en el temps aquests moments o personatges i al mateix temps sàpiguen explicar les raons per què van ser tan importants.

La part final del projecte continuarà sent la representació gràfica d’aquests personatges i fets primordials en una exposició de 12 metres al vestíbul de l’institut i així tothom es podràs beneficiar del treball realitzat, tant els alumnes que participin activament com els que no puguin formar part del mateix.