PSICOMOTRICITAT (2n trimestre)

Us compartim algunes fotos de les vivències durant les sessions de Psicomotricitat del 2n trimestre.

Després de vivenciar amb el cos totes aquestes experiències, abans d’acabar la sessió, tenim una estona per seguir expressar-nos a través de les construccions i el dibuix, aturant l’acció i donant pas al pensament.

Més fotos de P5A, P5B i P5C

 

 

 

 

Plantem a l’hort de l’escola

Continuem treballant a l’hort de la nostra escola, i ara que ja no tenim males herbes i ho tenim tot net i preparat….vam afegir més terra i hem tornat a plantar!

Aquesta vegada hem plantat:

  • Tomàquets
  • Enciams
  • Maduixes
  • Mongetes
  • Pastanagues

Aquesta setmana hem anat i hem plantat tot i ara cada setmana continuarem anant a observar, a veure com creixen i sobretot a regar i cuidar el nostre planter.

Podeu veure més fotografies:

P5 A a l’hort

P5 B a l’hort

P5 C a l’hort

Taller matemàtic: Prismes i piràmides

Aquesta setmana hem fet aquest taller matemàtic, per poder treballar més els prismes i les piràmides.
L ‘objectiu del taller ha estat cercar les propietats que defineixen els cossos geomètrics 3 D del material d’innovamat.
Per això, serà necessari:
  • Descobrir les característiques principals
    dels prismes i les piràmides.
  • Reconèixer i diferenciar les formes dels cossos 3D.
Vocabulari clau:
Cossos 3D, cilindres, esferes, prismes, piràmides,
cares planes, cares iguals, cares paral·leles i vèrtex.
Per començar  hem  classificat els  cossos que presenten cares corbes i cares planes. I desprès ja hem fet una subclassificació tenint en compte els prismes, piràmides, esferes….
Ha estat un taller molt enriquidor i que hem après moltes coses.
Més fotografies dels tallers matemàtics: Carnaval a 4t | Escola El Turó

Grafisme creatiu

Les estones de grafisme creatiu els agraden molt i és un espai en el qual practiquem grafismes i despertem la creativitat i motivació dels infants a l’hora de fer els traços.

Aquesta setmana hem fet de cuiners i cuineres i a partir d’una historia que tenien que escoltar i anar seguint els passos, hem fet una recepta ben especial: pintxos de grafismes! Per tant ara tambè afegim audició, atenció, concentració, interpretació dels missatges….

Ho fem amb el conte “cocina de grafismos ” de  Hervé Tullet

LA CLASE DE MIREN: mis experiencias en el aula: LA COCINA DE DIBUJO (Hervé Tullet): un imprescindible en infantilLa cocina de dibujos-Hervé Tullet | Actividades gráficas, Actividades de comprensión, Actividades de matemáticas preescolares

Cadascú ha anat escoltant i interpretant les directrius que anavem dient a la seva manera…i han quedat receptes ben diferents i boniques!

Més fotografies de grafisme creatiu:Carnaval a 4t | Escola El Turó

P5 A

P5 B

P5 C

 

 

Activitats de la setmana de Sant Jordi

Aquesta setmana ha estat ben especial, ja que celebrem el dia de Sant Jordi, una festa que ens agrada molt. Hem anat fent activitats ben diverses entorn aquesta temàtica.

Hem preparat cadascú la seva rima, per a poder participar als jocs flors de l’escola. La qual han pensat quina seria, l’han escrit, han confegit la frase final i l’han dibuixat! Ara tenim una bona recopilació de dites de tots els nens/es del nostre grup!

Als ambients han tingut diferents propostes:

Una que els ha agradat molt ha estat fer un castell amb les capses i materials que heu anat portant al llarg d’aquests dies. Han sortit castells molt diferents i molt originals!

 

També hem pogut fer una rosa de Sant Jordi, però ho hem fet barrejant escuma d’afeitar i pintura. D’aquesta manera hem descobert una nova tècnica per a poder pintar!

 

 

A l’estona de grafisme creatiu, hem fet un drac ben divertit. Ens ha servit per a poder treballar una mica la papiroflexia, fent el famós “comecocos” que desprès hem decorat amb grafismes que ens recordaven al drac i li hem afegit ulls i una llengua ben llarga!

I divendres 23, el dia de la Diada de Sant Jordi, ha estat un dia ben bonic!

Pel matí hem anat al pati on hi havia un petit espectacle de la llegenda de Sant Jordi i ens han donat uns llibres de regal per participar en els jocs florals, amb les nostres rimes!!!

 

Ara tenim uns llibres i contes nous molt bonics per a poder conèixer noves històries i treballar moltes coses amb elles!!!

Més fotografies de Grafisme creatiu P5 B i P5 C

Voleu veure més fotografies?

 

FELIÇ SANT JORDI A TOTS/ES!!

Sant jordi joan turu | Feliç sant jordi, Jordi, Felicitats

Esmorzar matemàtic

Ja portem unes setmanes preparant tot per poder fer l’esmorzar matemàtic amb una bona taula parada!

A l’estona de tallers matemàtics, varies sessions l’hem dedicada a realitzar el següent:

  • Fem estovalles pel Dia de Pi
    Prenem mides per fer unes estovalles que utilitzarem al pròxim taller en l’esmorzar matemàtic del Dia de Pi.
    1. Responem a la pregunta que ens formula en Pam: Us agradaria fer unes estovalles per a la classe? Què necessiteu per fer-les?
    2. Abans de mostrar el material, comentem als infants que, d’aquí a uns dies, celebrarem el Dia de Pi i farem un esmorzar matemàtic. Per tant, és molt bona idea preparar unes estovalles per poder posar el menjar al damunt.
    3. Un cop hem explicat per a què serviran les estovalles, mostrem el material que necessitarem per confeccionar-les: el rotlle de paper d’embalar, tisores, fils de llana, algunes cintes mètriques i pintura per decorar-les.
    4. Expliquem als infants que les estovalles les construiran amb el paper d’embalar i, abans de tallar-les, hauran d’investigar l’amplada i la llargada que han de tenir segons on les vulguin posar.

  1. En una altra sessió vam parlar de les seriacions que fariem per estampar les estovalles!! demanem a cada infant que agafi 3 figures diferents de les peces de construcció toves (el prisma triangular, el cub i el cilindre), per estampar-les a les estovalles fent servir només una cara. Cada nen/a va preparar el seu disseny, que desprès entre tots/es en vam escollir un.

    Vam escollir un únic disseny que entre tots/es el vam estampar amb pintura dels colors primaris. i així vam tenir preparades les nostres estovalles matemàtiques.

  1. En una altra sessió vam fer l’esmorzar matemàtic!!
    En aquest taller…Celebrem el Dia de Pi i fem un esmorzar de broquetes de fruita amb els nostres companys i companyes.
  2. Els convidem a pensar en tots els patrons que es poden fer amb els tres tipus de fruites de manera que sempre hi hagi 3 elements i no se’n repeteixi capi ho anem posant en comú i anotant.

  3. Convidem els infants a escollir un patró que els agradi, desprès poder fer la seva broqueta de fruita.  i anotar-lo al full com a documentació final de l’activitat.

Més fotografies de tallers:

P5 A

P5 B

P5 C

EXPERTA EN JOCS

A la classe tenim una experta en jocs que ens ha ensenyat a jugar al Twister, ens ha mostrat com crear un joc a casa amb cigrons i hem vist fotos de com juga ella a casa. Ha remarcat que el més important és cuidar molt els jocs, perquè no es trenquin i poguem gaudir d’ells.

Hem fet molt exercici amb braços i cames i també hem pintat un dibuix de la pel·lícula Toy Story que ens ha regalat.

Moltes gràcies per la teva expertesa!

Més fotos

Experta en UNO!

L’experta d’aquesta setmana ens ha ensenyat a jugar a un joc de taula que es diu Uno i ens ha proposat dos reptes!

Per començar ens va explicar molt bé com funciona aquest joc de cartes. I el que volen dir algunes de les figures que apareixen en les cartes i per què les cartes són de diferents colors.

El primer repte va ser jugar totes les nenes i nens de la classe una partida. Vam fer grups de tres i es va iniciar el joc. L’equip que es quedava abans sense cartes era el guanyador. Repte aconseguit!! Tothom va aprendre a jugar!

El segon repte va ser “fabricar” un joc de cartes per la nostra classe. Totes ens hi vam posar per aconseguir-ho!

Gràcies a les explicacions de l’experta i l’esforç de totes i tots, estem aconseguint tenir el joc per la nostra classe!

Voleu veure més fotos?