Anem a l’hort!

Procés - l'hort a l'escola

Aquest curs els nens i nenes de P5 anem a l’hort de l’escola! Aprofitarem aquest espai del centre, que tenim molt aprop de les nostres aules per :

– Reconèixer els elements de l’hort.

– Observar les plantes i el seu creixement.

– Realitzar les feines de l’hort amb eines adaptades.

– Participar de manera autònoma en una vivència compartida amb els companys.

Durant aquestes setmanes hem observat amb les lupes l’hort i hem trobat bitxos, pedres, cargols….

  

OTTO, la cámara que hace gifs animados | Metro 95.1P5 A Observem l’hort

P5 B Observem l’hort

P5 C Observem l’hort

També hem aprofitat per posar en bosses de plàstic llegums (cigrons, llenties i mongetes) i ho vam posar juntament amb disc desmaquillats de cotó fluix mullats, i ho tenim penjat a l’aula, veient així com van creixent i germinant aquestes llavors.

Veurem:  que passarà? quines llavors creixen més ràpid? totes sortiran igual?

 

P5 A PreOTTO, la cámara que hace gifs animados | Metro 95.1parem les llavors

P5 B Preparem les llavors

P5 C Preparem les llavors

Les llavors més grans, les hem plantat a l’hort que tenim cada classe. D’aquesta manera ens permetrà poder veure l’evolució de les nostres llavors. Des de que hem preparat les llavors, les hem vist germinar i les hem trasplantat a l’hort urbà que tenim per cada grup classe. Ara ens encarregarem de regar, de treure les males herbes que puguin anar sortint, i anirem visualitzant i fent hipotèsis del que passa i passarà.

     

OTTO, la cámara que hace gifs animados | Metro 95.1P5 A Plantem les llavors

P5 B Plantem les llavors

P5 C Plantem les llavors

Grafisme creatiu

Aquest any continuarem fent una sessió a la setmana de Grafisme creatiu.

En aquestes sessions es treballa la grafomotricitat dels infant. S’aconsegueix que aquests estiguin molt més motivats, potenciant la seva creativitat i també l’autonomia.Els grafismes pretenen treballar uns objectius marcats: els conceptes bàsics, rectes, corbes, punts, contorn, arabescs i línies interrompudes.

El grafisme a Educació Infantil ajuda a iniciar als infants en un treball previ a l’escriptura. Els objectius principals que volem treballar són:
– Afavorir la coordinació òculo-manual
– Treballar la motricitat fina per facilitar el domini del traç
– Ajudar a desenvolupar l’estructura espaial i temporal i de la lateralitat
– Experimentar amb materials diversos
– Mostrar gust i interès per l’expressió gràfica
Els treballs sempre tenen un format diferent: a vegades en DIN A3, altres en DIN A4 així com també anem fent-ho amb diferents tècniques :pintura, retoladors prims, retoladors gruixuts, ceres toves… A mesura que va avançant el curs el grau de dificultat serà major
Aquí us deixem un tastet dels primers dies de grafomotricitat de P5!
OTTO, la cámara que hace gifs animados | Metro 95.1
 
 

Els ambients a l’aula

Tot i que és un any una mica diferent, continuarem fent els ambients a l’aula.

Aquest any els ambients els fem a la nostra classe i amb el nostre grup estable. Ho farem 4 sessions a la setmana pel matí.

Els objectius primordials dels ambients son:

  • Experimentació lliure a partir dels seus interessos
  • Aplicar el seu coneixement a diverses situacions interdisciplinàries. 

Com us vam explicar a la reunió, durant els ambients no hi ha explicació ni enunciat, ja que no han de fer res concret ni hi ha una finalitat concreta, sino que ells han de fer el que els hi surti en aquell moment. És el moment de veure com interactuen ells en aquell entorn, amb el que els hi hem deixat. El rol de la mestra és fer preguntes i generar nous reptes. Fan ús de la llengua i les matemàtiques (Innovamat) a través del joc espontani que es genera, de manera significativa. Exemple: Escriure la comanda si fan de cambrers/es al restaurant. 

Els ambients que trobem aquest curs a l’aula son: 

      • Art
      • Construccions
      • Ciències
      • Animals/minimons
      • Joc simbòlic

Aquí podeu veure algunes fotografies dels ambients de cadascuna de les Aules de P5! OTTO, la cámara que hace gifs animados | Metro 95.1

 

Escollim el nom de la classe

El nom de la classe és un referent pels infants i serveix per identificar el grup en diverses situacions educatives i lúdiques .Aquest any han estat els nens i nenes de cada grup classe els que han triat el nom de la classe.

Per arribar a decidir el nom ho vam fer en varies sessions: Vam aprofitar varies converses a la rotllana on els nens i nenes feien les seves aportacions i finalment vam fer una votació amb els noms que més els agradaven , de manera molt visual per ells/es  i on participaven activament. Ha estat mitjançant la votació com han vist de manera molt entenedora el nom guanyador, el qual tenia més vots.

Ens ha servit com bon recurs didàctic on han pogut:

·        Expressar l’opinió personal.
·        Respectar les aportacions dels altres.
·        Conèixer i respectar el procés d’elecció del nom.
·        Aprendre a identificar-se amb el nom escollit de la classe.
·        Sentir la pertinença a un grup.

A la classe de P5 A som la classe de la música! 

A la classe de P5 B, hem decidit que som la classe dels peixos!

Finalment P5 C som…La classe dels/les pirates !

 

EL CALENDARI DELS ANIVERSARIS

Una de les propostes de la primeres setmanes va ser preparar el calendari d’aniversaris per a l’aula. Vam descobrir o recordar el dia del nostre aniversari i vam escriure el número en un paper. Després ens vam fer una foto amb els companys i companyes que feien anys el mateix mes que nosaltres. Finalment, vam escriure el nom del mes i el vam penjar a l’aula per tenir ben present quan celebrar-los i no oblidar-nos cap!

Les fotos de la classe de la música

Les fotos de la classe del peixos

Les fotos de la classe dels pirates

Els primers dies de P5

Ja ens hem fet una mica més grans i..P5 ja hem començat!!! Un curs una mica diferent en molts aspectes però que gaudirem de cada moment!

Els primers dies han estat una mica d’adaptació per tots/es: conèixer als nous companys/es que estaran al nostre grup classe durant el curs, la mestra que tenim , l’aula on passarem moltes estones de joc i aprenentatge…

Aquí us deixem un recull de fotografies dels primers dies a l’escola! El bloc de P4 | Una finestra a l'escola | Pàgina 7

Els primers dies de P5 A: La classe de la música

Els primers dies de P5 B: Els peixos El bloc de P4 | Una finestra a l'escola | Pàgina 7

Els primers dies de P5 C : Els/les pirates El bloc de P4 | Una finestra a l'escola | Pàgina 7

I ja sabeu, un curs més, el bloc serà un espai on us anirem ensenyant totes les coses que anem fent!!