Esmorzar matemàtic

Ja portem unes setmanes preparant tot per poder fer l’esmorzar matemàtic amb una bona taula parada!

A l’estona de tallers matemàtics, varies sessions l’hem dedicada a realitzar el següent:

• Fem estovalles pel Dia de Pi
    Prenem mides per fer unes estovalles que utilitzarem al pròxim taller en l’esmorzar matemàtic del Dia de Pi.
    1. Responem a la pregunta que ens formula en Pam: Us agradaria fer unes estovalles per a la classe? Què necessiteu per fer-les?
    2. Abans de mostrar el material, comentem als infants que, d’aquí a uns dies, celebrarem el Dia de Pi i farem un esmorzar matemàtic. Per tant, és molt bona idea preparar unes estovalles per poder posar el menjar al damunt.
    3. Un cop hem explicat per a què serviran les estovalles, mostrem el material que necessitarem per confeccionar-les: el rotlle de paper d’embalar, tisores, fils de llana, algunes cintes mètriques i pintura per decorar-les.
    4. Expliquem als infants que les estovalles les construiran amb el paper d’embalar i, abans de tallar-les, hauran d’investigar l’amplada i la llargada que han de tenir segons on les vulguin posar.

1. En una altra sessió vam parlar de les seriacions que fariem per estampar les estovalles!! demanem a cada infant que agafi 3 figures diferents de les peces de construcció toves (el prisma triangular, el cub i el cilindre), per estampar-les a les estovalles fent servir només una cara. Cada nen/a va preparar el seu disseny, que desprès entre tots/es en vam escollir un.

Vam escollir un únic disseny que entre tots/es el vam estampar amb pintura dels colors primaris. i així vam tenir preparades les nostres estovalles matemàtiques.

1. En una altra sessió vam fer l’esmorzar matemàtic!!
    En aquest taller…Celebrem el Dia de Pi i fem un esmorzar de broquetes de fruita amb els nostres companys i companyes.
  2. Els convidem a pensar en tots els patrons que es poden fer amb els tres tipus de fruites de manera que sempre hi hagi 3 elements i no se’n repeteixi capi ho anem posant en comú i anotant.

3. Convidem els infants a escollir un patró que els agradi, desprès poder fer la seva broqueta de fruita.  i anotar-lo al full com a documentació final de l’activitat.

Més fotografies de tallers:

P5 A

P5 B