Bon inici de curs!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Robolot 2014

Els alumnes de Tecnologia de  4t d’ESO de l’institut JOAN PUIG I FERRETER de la Selva del Camp van fer una visita a ROBOLOT 3D  2014, on van poder participar en unes jornades d’intercanvi d’experiències de Robòtica. Va ser un dia molt profitós, tallers, concursos, demostracions, drons, impressores 3D…i encara vam tenir temps de pujar al volcà de Santa Margarida!!!

 

 

Publicat dins de General, Tecnologia 4t | Deixa un comentari

Què són les Smart cities?

Les smarts cities o ciutats intel·ligents són una primera implementació de la futura ‘Internet de les coses’, un concepte que implica que tant persones com objectes puguin connectar-se a la xarxa en qualsevol moment i lloc. Es tracta de captar, transportar i reaccionar de forma sofisticada a través de sistemes intel·ligents. Per aconseguir-ho, múltiples sensors són capaços de captar i proporcionar una gran informació. Milions de dispositius es connecten a través de diferents xarxes de comunicació a centres de monitoratge que permeten l’anàlisi i la gestió de dades i faciliten la presa de decisions i la prestació de serveis als ciutadans

 

Accediu a la descripció del vídeo (obriu l'enllaç en una finestra nova)

Publicat dins de Comunicació i informació, Electrònica, Habitatge, Tecnologia 3r, Tecnologia 4t, Tecnologia Industrial | Comentaris tancats a Què són les Smart cities?

Projecte: Construcció d’un pont, 3r d’ESO

Els alumnes de 3r fan d’enginyers!!! on PhotoPeach

Publicat dins de Estructures, Mecanismes, Tecnologia 3r | Comentaris tancats a Projecte: Construcció d’un pont, 3r d’ESO

Internet de les coses

La connexió d’objectes d’ús quotidià a internet, idea anomenada Internet de les coses, representaria un negoci mundial de 10.900 bilions d’euros en cinc anys per la major productivitat, estalvi de costos, nous mercats per a les empreses.

L’expressió internet de les coses fa referència a un món en què objectes de consum quotidians (productes alimentaris, llibres, roba) tenen dispositius que els connecta amb la xarxa, una possibilitat que implicaria canvis essencials en la nostra forma de viure i en l’economia (facilitaria el seguiment del consumit, reduiria emmagatzematges i el seu cost, etc).

En l’actualitat ja hi ha més coses connectades que persones a la terra, però només representen l’u per cent del total. Només l’activitat de les smart TV, o televisions amb connexió a internet que porten un parell d’anys en el mercat van a representar el 2016 el 15% del tràfic total d’internet.

Per aconseguir aquest món interconnectat cal que tots els dispositius es comuniquin realment mitjançant una adreça IP per la qual cosa requereix finalitzar el desplegament del nou protocol IPv6, que proporcionarà adreces d’internet il·limitades.Cisco ja ho ha desplegat en totes les seves màquines i programari, però encara queda molt a fer per facilitar que hi hagi milers de milions de dispositius i sensors connectats a la xarxa el que va a proporcionar moltíssima informació “i aquí ve el gran repte : Big Data “.Es tracta d’utilitzar aquestes dades per donar pautes de comportament i que el model de negoci sigui el més ràpid i àgil possible i, en aquest món, el núvol (Cloud) adquireix una gran importància per emmagatzemar aquestes dades.

Per a això es necessita una xarxa intel · ligent capaç de prestar aquests nous serveis i recollir la informació de ciutadans i administracions, de manera que configuri l’anomenada “smart city” o ciutat intel · ligent.

Font: La Vanguardia

Publicat dins de Tecnologia 4t | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a

Contrucció d’un mecanisme reductor

L’objectiu és construir un mecanisme amb material del taller. Aquest mecanisme ha de ser  capaç de pujar verticalment un pes de més d’1 Kg.

Les condicions:

  • Com a mínim tres eixos
  • Com a mínim dos sitemes de tresnmissió, politges, engranatges rectes, engranatges cònics, cargol sense fi, cremallera-corona…
  • L’arbre motor es pot accionar amb motor o amb manovella.

Temporització: el projecte s’haurà de realitzar amb 4 sessions, l’últim dia es farà la prova amb un pes que portarà el professor. En el suposat que no funcionés s’haurà d’analitzar el motiu i explicar-ho al professor i als companys.

Memòria: S’haurà de fer la memòria individual amb els següents apartats:

  1. Objectiu
  2. Llistat de material, especificant la quantitat i dimensions del material.
  3. Llistat d’eines utilitzades.
  4. Passsos de consrucció. Podeu afeger fotografies
  5. Disseny:
    1. Vistes
    2. Perpectiva
  6. Càlculs.
  7. Avaluació
    1. Problemes en la construcció, com s’han solucionat.
    2. Possibles millores.
    3. Valoració personal de projecte.

TORNA

 

Publicat dins de Estructures, General, Tecnologia 3r | Deixa un comentari

Teules solars

Publicat dins de Energia, General, Habitatge, Materials, Tecnologia 3r | Comentaris tancats a Teules solars

Maqueta d’una casa

Els alumnes de 3r d’ESO han construït una maqueta a escala 1:50.

Aquí en teniu el resultat:

 

 

Publicat dins de General, Habitatge, Materials, Projectes, Tecnologia 3r | Comentaris tancats a Maqueta d’una casa

La televisió

  • Pantalla CRT:

Bobines de desviació
2 Feix d’electrons
3 Bobina d’enfocament
4 Capa de fòsfor
5 Filament d’escalfament del càtode
6 Capa de grafit
7 Connexió de l’ànode
8 Càtode
9 Compartiment estanc
10 Pantalla
11 Revestiment de ferro
12 Elèctrode de control
13 Contactes
14 Cable de connexió de l’ànode

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Pantalla de plasma:

 

Infografia Consumer

 

  • Pantalla TFC:

Infografia Consumer

  • PantallaLCD

Infografia Consumer

Infografia Consumer: avantatges de les pantalles TFT respecte les pantalles CRT

  • Pantalles OLED:

Els diodes de led orgànic es diferencien d’altres tipus de diode emssors de llum.El funcionament d’una pantalla Oled se basa en una sèrie de punts situats sobre una superfície que s’iluminan i cambian de color en funció de la intensitat de l’estímul elèctric que rep.

pantalles molt primes:

pantalles flexibles:

 

 

Edu3.cat

 

 

 

 

Publicat dins de Comunicació i informació, General, Tecnologia 3r | Comentaris tancats a La televisió

Ones Electromagnètiques

Què són les ones electromagnètiques?

Les ones electromagnètiques són vibracions o oscil·lacions periòdiques (que es van repetint) que tenen un component elèctric i un altre de magnètic. Tractades adequadament són l’element portador d’informació, sonora en el cas de la ràdio, d’imatges i so en el cas de la televisió, o digital en el cas de les dades informatitzades.

Les ones electromagnètiques són el canal a través del qual podem transmetre informació a distància sense la necessitat de la connexió amb cable.

Magnituds físiques de les ones:

  • La part d’ona que es va repetint periòdicament s’anomena cicle i la seva durada rep el nom de període (T).
  • El període es mesura en unitats de temps: segon (s), mil·lisegon (ms), i microsegon (ms).
  • La freqüència es defineix com el nombre de cicles que es realitzen en l’interval d’un segon. La unitat de mesura en el sistema internacional és l’Hertz (Hz). Així, en una ona d’1 Hz, el cicle fonamental es repeteix una vegada cada segon.
  • Un altre paràmetre important de les ones és la seva amplitud, que indica el valor instantani de la vibració o oscil·lació. En una ona sonora equivaldria al volum del so. El seu valor es representa en l’eix de les ordenades.
  • Una altre manera d’expressar el període d’una ona és la longitud d’ona i s’expressa en m.

Les ones electromagnètiques tenen freqüències molt elevades; per aquest motiu, cal emprar els múltiples de l’Hertz:

  • el quiloHertz (kHz) equival a 1.000 Hz, o .103 Hz
  • el megaHertz (MHz) equival a 1.000.000 Hz, o 106 Hz
  • el gigaHertz (GHz) equival a 1.000.000.000 Hz,  o 109 Hz
La longitud estarà en metres si la freqüència (f) és en quiloHertz (kHz).La longitud i la freqüència estan relacionades inversament: a les ones de longitud curta els corresponen freqüències elevades i a les ones llargues els corresponen freqüències baixes.

Edu3.cat

Per què són tant importants les ones electromagnètiques?

És la forma de transportar energia per l’aire, no té barreres. Podem emetre un senyal des d’un emissor i rebre’l en un receptor. Aquesta ona pot contenir informació que primer s’ha codificat en forma d’ona electromagnètica i el receptor la descodificarà i rebrà la mateixa informació que ha emès l’emissor, sense cables o elements físics.

Les ones electromagnètiques s’utilitzen per la radio, la televisió, internet… Però com les diferenciem?

Per les seves freqüències: número de vegades que es repeteix una ona. Com més gran és la freqüència , menor és la longitud d’ona.

.

Ja tenim les ones diferenciades per la seva longitud d’ona o per la seva freqüeència, és el que anomenem Aspectre Electromagnètic, depenent del tipus d’ona pertenyerà a un aspectre o un altre.

A una certa freqüència les ones són visibles

 

 

Cada aparell emet unes ones de diferents freqüències i si volem emetre ones de telefonia mòbil les haurem d’emetre a una banda de freqüència determinada per no confondre’s amb altres.

 

espectro electromagnetico

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Són perjudicials les ones electromagnètiques? Vídeo

Publicat dins de Comunicació i informació, General, Tecnologia 3r | 2 comentaris