Quin és el procediment per a fer els traspàs d’expedients d’alumnat en casos d’alta/baixa?
Normativa que ho regula:
Ordre ENS/164/2016, de 14 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació en l’educació primària. (DOGC núm. 7148, de 23.6.2016).
La plataforma bàsica de gestió d’aquest tràmit és l’Esfera però es poden donar diverses casuístiques:
-
L’alumne es trasllada d’un centre a un altre ambdós gestionats amb Esfer@.
-
L’alumne es trasllada d’un centre Esfer@ a un centre NO Esfer@.
-
L’alumne es trasllada d’un centre NO Esfer@ a un centre Esfer@.
Cada situació demana una actuació concreta. A l’ATENEU hi trobareu un pas a pas per a poder fer correctament aquest tràmit quan ens trobem en el supòsit 1 i 3: petició i custòdia expedient acadèmic entre centres Esfer@ i/o a un centre Esfer@
En els cas 2, caldrà seguir la normativa en relació a la petició d’informació: Ordre ENS/164/2016.
Caldria tenir en compte també la Instrucció 2/2019 de 25 de febrer de la Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern (Llei 19/2014, del 29 de desembre) que regula quines són les persones que poden demanar dades de l’alumnat:
“Mares, pares, tutors legals dels alumnes escolaritzats al centre o el mateix alumnat major de 16 anys tenen la condició de persones interessades per poder sol·licitar informació sobre els seus RESULTATS ACADÈMICS I ALTRES ASPECTES QUE ELS AFECTIN DIRECTAMENT.” … o aquelles persones autoritzades a actuar com a representants.
En el següent enllaç del portal de centres hi trobareu més informació de la documentació necessària per a fer aquest tràmit així com dels models de documents i altres aspectes importants: