Setmana de la ciència

El proper 11 de febrer és el dia internacional de la dona i nena en la ciencia

Per celebrar-ho anirem a visitar el Museu de Geologia i al Laboratori de química de la Universitat.

Avui 12 de febrer de 2018 els alumnes de 3r de l’escola Sant Ignasi de Manresa han passat el matí a la UPC de Manresa.

Amb l’Andrea hem descobert l’aplicació i utilització de les roques i mineral a la nostra vida diària, des del desodorant fins als mòbils.

Una segona activitat ens ha endinsat en la màgia de la química. De la mà de Marie Curie i la pacient ajuda de la Xesca, la Dolors hem vist créixer neu artificial, els cristalls de plata han crescut davant els nostres ulls, hem jugat amb colors, els globus s’inflaven tots sols amb l’ajuda de vinagre i bicarbonat, i molts més experiments sorprenents i divertits.

Ha estat un matí fantàstic. Desitgem que la presència de les dones en la ciència sigui una realitat en el present i també en el futur, i apostem perquè les nostres alumnes siguin un exemple.

Comencem a escalfar motors i continuem preparant un parell d’experiments.

Serà una setmana fantàstica!

Avui hem fet un experiment per mesurar el PH de l’aigua de Manresa. Amb col llombarda i una mica d’alcohol hem preparat un indicador. Encara no sabem gaire què significa això del PH, però ha estat molt interessant veure com canvia de color l’aigua.

Regio7

Amb l’ajuda dels de casa podeu preparar algun experiment d’aquests i explicar-lo a classe. Ànims!

Abelles un negoci a mitges

Els resultats de les nostres investigacions sobre el PH de l’aigua de Manresa