Sortida a Can Riera: Prehistòria

El dimecres 24 d’octubre, els alumnes de 5è hem anat a Can Riera a fer una sortida sobre la prehistòria.

Quan hem arribat ens hem    assegut en quatre taules i ens han explicat coses sobre la prehistòria.

Després hem fet quatre activitats, una de ceràmica, una de collarets, una de pintures rupestres i una altra de tir amb arc.

Els collarets els hem fet amb corda, pedra fina i quatre pals de fusta, un d’ells tenia una punta de metall. Havíem d’embolicar el fil a un dels pals i després fer pujar i baixar els pals amb força per foradar una mica la pedra.

Després de fer el forat a la pedra fina hem anat a una taula on hi havien pedres més grans i amb elles li hem donat forma. En acabar li hem posar un fil pel forat i ens l’hem penjat.

A l’activitat de les pintures rupestres ens han donat un paper d’embalar gran i unes petxines. Dins de les petxines hi havia pintures de 3 colors (vermell, marró i negre). Amb uns pinzells havíem de dibuixar al paper d’embalar coses que tenien a veure amb la prehistòria. Tots hem fet la pintura del neolític perquè hem posat llances.

A l’activitat de tir amb arc hem fet servir un arc i una fletxa per fer punteria i donar a un ós petit. Alguns hem aconseguit encertar i d’altres no.

A l’activitat de ceràmica hem fet un bol amb fang que hem decorat amb petxines, pals i punxons, fent marques o dibuixos.

La sortida ha estat molt divertida i entretinguda.

Alumnes de 5è