Seguim amb el Lego

Amb els Legos hem muntat uns ocells.

Hem aconseguit que aquests ocells girin cap a les dues bandes i a més a més que ho facin seguint el ritme de la música. Tot això ho hem aconseguit fent servir l’Scratch. Tot un repte!!

Mestra d’Informàtica

EL NOSTRE SUPERHEROI

Vam rebre la visita d’uns professionals de l’hospital Sant Joan de Déu. Ens van explicar què li passa al nostre company, en David.

Quan tenia tres anys li van diagnosticar càncer de ronyó i, anys després les cèl·lules dolentes van pujar fins als pulmons per la sang.

L’Esther, que era la seva infermera, li va fer una mena d’entrevista al David. Una de les coses que li va preguntar va ser com podia millorar el seu ànim i com se sentia quan li toquen el portacath. El David ens va explicar els símptomes que patia després de la quimioteràpia.

La visita ens va semblar molt interessant i seriosa, vam aprendre molt sobre aquesta malaltia. La infermera i el psicòleg van ser molt clars i ho van explicar tot amb molta calma perquè ho entenguéssim.

Acrosport

A 6è hem fet una unitat d’Acrosport. L’acrosport és un esport acrobàtic –coreogràfic i cooperatiu en el que es formen piràmides i figures.

Les piràmides impliquen sempre una estructura de, al menys, dos pisos, sent la base més amplia que el cim i les figures es fan amb tots el participants en contacte amb el terra.

Tant les piràmides com les figures s’han  de mantenir durant tres segons.

A l’acrosport els participants tenen diferents papers: l’acròbata, el portor i l’ajudant. L’acròbata és el que puja dalt de les piràmides,  el portor és el que es col·loca a sota i l’ajudant ajuda a fer la piràmide.

Hi ha diferents formes de agafar-se amb les mans com per exemple;  mà a mà, pinça i mà canell. També hi ha preses de mans com la plataforma, mà -peu, braç- braç.

Per últim us direm advertències de seguretat com col·locar l’esquena recta, mantenir el to muscular i no relaxat, fer servir les cames per aixecar el pes dels nostres companys  i no recolzar-se al mig de l’esquena.

Alumnes de 6è

Robòtica amb Lego WeDo

Aquesta setmana comencem a treballar la robòtica amb uns lots de Lego WeDo que ens deixen des del CRP de L’Hospitalet durant tres setmanes.

El Lego WeDo és un kit de peces de lego entre les quals també hi ha uns motors. Un cop muntat el robot que es vol, aquests motors serveixen per  dotar-lo de moviment amb unes consignes adequades donades des de l’ordinador.

El treball de robòtica amb aquest material ajuda a que els nens i nenes aprenguin a establir vincles entre causa i efecte i a pensar amb lògica per tal de crear el programa necessari per aconseguir un comportament específic.

 

CHRISTMAS SHOW

 

On December 17th, we the 6th students did a play in English for the students of 1st. And 2nd.

This is the summary:

It’s Christmas Eve,  The family  is having dinner. A poor old man knocks at the door. He ‘s hungry. The dad invites him to eat. Mum gives pizza. The old man likes it very much. At the end, he goes out. At 2´oclock in the morning, Father Christmas comes down the chimney and he puts the presents under the Christmas tree. At Christmas Day the children runs to the living room. They see the presents and the note:      “Thank you for you delicious dinner.     Santa”

Who is the old poor man?

 

 

Hem anat a patinar sobre gel

Abans de les vacances de Nadal vam anar de sortida tota la Primària a la Farga de L’Hospitalet a patinar sobre gel.

Vam tenir tota la pista per nosaltres, petits i grans van compartir espai. Els que ja sabien patinar una mica estaven a la pista gran però els que no en sabien o no s’atrevien podien anar a la pista petita i patinar amb l’ajuda d’uns pingüins.

Va ser una bona experiència d’escola fer aquesta activitat conjunta on uns ajudaven als altres i tots gaudien junts.

Mestra d’Educació Física

LA BARCELONA ROMANA

El passat 12 de desembre els alumnes de cinquè de l’escola Ramon Muntaner vam fer una visita al museu d’història de Barcelona. Vam aprendre moltes coses de la Barcelona Romana, Barcino amb el Sergi que era el nostre monitor.

Una de les primeres coses que vam fer va ser baixar en un ascensor, que era una mena de màquina del temps i vam retrocedir fins l’any 12 aC. A continuació, vam veure un tros de muralla; de fet, hi havia dues muralles. Una més baixa i una altra més alta i més resistent per defensar-se dels possibles atacs.

Totes les ciutats romanes tenien forma de creu. També vam aprendre que tenien dos carrers principals: El Cardos i el Decumanus.

Vam veure una maqueta d’un patrici, que era una persona molt rica en aquell temps. La casa era molt gran amb moltes habitacions. Els esclaus hi vivien amb ells, però dormien en unes estàncies més pobres i apartades de les demés. Al centre de la vivenda hi havia un pati amb una font al mig que recollia l’aigua de la pluja. Per cert, un romà bevia més vi (barrejat amb mel) que aigua perquè estava molt bruta.

Dins del museu vam veure joies, una mena de jocs de taula, agulles de cosir, un ou d’estruç, un celler, etc.

La Via Augusta la van fer els romans per comunicar Roma amb Cadis. Per això la frase “Tots els camins van a Roma!”

Finalment, vam acabar la visita a la via sepulcral. Era un lloc on enterraven els morts. Volien que tothom que visités la ciutat, veiés les persones que havien viscut allà.

Si voleu visitar Barcino sense moure’t de casa, instal·la’t Barcino 3D. T’agradarà!

Classe de cinquè

Atletisme

Fa unes quantes setmanes que hem començat una unitat d’atletisme. Hem treballat curses de velocitat, de tanques, de relleus, llançament de pes, de vòrtex i salt de llargada.

Teníem previst fer una sortida d’atletisme però ens va ploure i hem hagut d’aplaçar-la.

Hem aprés com fer la tècnica de la sortida de tacs de les curses de velocitat, com hem de llançar el vòrtex i on hem de colocar la bola en el llançament de pes.

Una altra cosa que hem aprés és com caure en el salt de llargada, hem de posar el cos endavant per evitar caure enrere.

El Joan va aconseguir saltar 3m al salt de llargada i l’Asier casi aconsegueix passar tot el camp de futbol sala llançant el vòrtex.

Hem aprés que és un testimoni i com passar-lo d’un corredor a un altre.

Hi ha activitats que ens han semblat fàcils i d’altres difícils.

En general ens ha agradat força la unitat.

EL CANVI CLIMÀTIC

El passat dimecres, 21 de novembre vam fer un taller sobre el Canvi Climàtic. L’Elisenda, la nostra monitora, ens va explicar els efectes d’aquest problema sobre el planeta Terra i els ecosistemes.
Vam començar fent un experiment. Vam comparar la temperatura de dos termòmetres: Un el vam ficar a dins d’una bossa (com si fos l’atmosfera) i sota una llum (com si fos els raigs de sol) i l’altre sense bossa. Teòricament la temperatura havia de ser més alta quan estava a dins de la bossa. Ens va explicar que els esprais, les neveres, l’aire condicionat, les calefaccions, els pets de vaca (això ens va sorprendre molt), etc feien malbé la capa d’ozó. És per això, que ara està prohibit la venda de productes amb gasos contaminants.
Un altre dels experiments que vam fer va ser comparar el Pol Nord amb el Pol Sud. Al Pol nord, on viuen els óssos polars, si es fon el gel per l’augment de les temperatures, s’enfonsarien els óssos. En canvi, al Pol Sud, augmentaria el nivell del mar i els pingüins continuarien vivint a les roques que hi ha sota el gel. I sabeu què? Els óssos polars i els pingüins no es coneixen… Què fort, oi?
L’últim experiment va consistir en posar colorant a l’aigua freda i a la calenta i es va demostrar que l’aigua freda quedava al fons del recipient perquè pesava més, i l’aigua calenta quedava a prop de la superfície.
Vam gaudir molt del taller perquè vam aprendre de forma divertida.

Classe de cinquè