Espècies invasores

El dilluns 22 d’octubre vam fer una activitat a l’escola sobre les espècies invasores.

Els animals o plantes autòctones són els propis de cada territori i els invasors són els que venen d’un altre lloc i s’acomoden al nou territori   fent desaparèixer, moltes vegades, a les espècies autòctones.

Les espècies invasores acostumen a ser espècies que es reprodueixen ràpidament i acaben ocupant el lloc de l’espècie autòctona, menjant-se el seu menjar o inclús menjant-se a la pròpia espècie autòctona.

Ens van donar uns consells per tal d’evitar que això passi:

• Si tenim un animal exòtic a casa i ja no el volem, no l’hem d’alliberar a la natura, l’hem de portar a un centre d’acollida d’animal exòtics.
  • Si comprem un ésser viu, millor que sigui autòcton.
  • Si viatgem, no hem de portar éssers vius a altres països.
  • Hem de dir als nostres familiars i amics que no abandonin els animals, però sobretot que no ho facin amb els exòtics.
  • Quan anem de viatge a altres països hauriem de netejar-nos les sabates abans de tornar.

També hem fet un joc al pati. Ens hem posat en tres files; les plantes (de color verd), els herbívors (groc) i els carnívors (vermell). Els herbívors havien de pillar a les plantes i els carnívors havien de pillar als herbívors. A la primera partida érem el mateix nombre de nens/es a cada grup però després hem anat canviant la quantitat de persones de cada grup.

Hem vist que si hi ha molts carnívors desapareixen ràpidament els herbívors i quedarien moltes plantes. Si hi ha moltes plantes, els herbívors no poden menjar tant i si hi ha molts herbívors, les plantes desapareixen ràpidament. Amb aquest joc hem aprés que és necessari que hi hagi un equilibri entre les espècies.

Ha estat una activitat força interessant.

Alumnes de 6è