[kml_flashembed movie="http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=3228254591533583398" width="400" height="326" wmode="transparent" /]
Fotos del darrer viatge de Rober F. Scott
Robert F. Scott, valent o temerari? (Carla i Sara, 6èB)
Com vendre un iglú a un esquimal? (Alèxia Mazón)
Visita al diari SPORT (Gal·la Padró)
Què posa l’acròstic del Pol de Miguel?
Guau, què guai que és català!!!
Un toc de barbarismes,
I aprenem vocabulari.
De molt ens servirà
Aprendre amb la Guida
Pol de Miguel
Què posa l’acròstic de l’Ignasi de Miguel?
Com es diu un noi molt amic de l’Ignasi?
Oh, què bons que
Són els
Canalons.
A tots ens agraden
Rostits i calentons
(Ignasi de Miguel)
Descobreix l’acròstic de l’Óscar Moraño
El fantasma de Canterville (Òscar Wilde)
Ahir vam començar el taller de lectura. Va ser una de les classes més maques que hem fet. Primer ens vam dividir en tres grups barrejats amb nois de 5è A i 5è B segons el llibre elegit. Una vintena van anar amb la Imma a llegir La crida del bosc, els altres (6 o 7) amb la Carme van fer lectura individual de La volta al món en 80 dies o Tom Sawyer, i una altra vintena vam llegir El fantasma de Canterville.
Vam combinar la lectura col·lectiva amb la dramatització teatral.
Quan vam riure més va ser hora dels diàlegs, perquè l’Àlex, que era Lord Canterville, imitava l’accent anglès. La Laia Cuesta va fer un paperàs tot interpretant la majordoma, la Sra. Umney. Ho feia tan bé que ens va assustar de debó. El Jordi (5èB) i l’Eli (5èA) eren el Sr. i la Sra. Otis i la Mireia S. el seu fill Washington, tot emmès en netejar la taca de sang de la biblioteca de la mansió. La resta de la classe feien de narradors. Sense preparació prèvia els actors anaven interpretant allò que s’anava llegint d’una forma magistral. El proper dimecres, nous actors, nous personatges!!!
La Laura i la Laia C. ja l’han llegit tot i diuen que li posarien un 10.
El meu llibre preferit
Vint-i-vuit llibres clàssics juvenils imprescindibles
Un passeig per la història
El meu llibre preferit
Hans Christian Andersen. Com era de petit?
DENIP. Un valent pot ser violent? Què és ser valent?
[slideshare id=245662&doc=etnocentrisme-i-multiculturalisme-1201630563701274-3&w=425]
- Què penses sobre el racisme? Has vist algun cas? Com l’hauries resolt tu?
- Què penses sobre la violència? Has vist algun cas? Com l’hauries resolt?
- Martin Luther King, va ser temerós, valent o temerari? Per què?
- Quines persones valentes coneixes?
- Què has après avui?
Fes el puzzle i hi trobaràs una manualitat
Na Sílvia Aguilar (10 anys, 5èA) ha dissenyat i cosit ella tota sola aquesta meravella.
fancygens.com
Mireia E. recomana: Els cinc a l’illa del tresor
Vídeos musicals amb karaoke als blocs
La Montse Escoi al seu bloc RACÓ TIC ens ensenya còm penjar les lletres de les cançons al costat dels vídeos musicals. Simplement heu d’anar a quedeletras i copiar el codi html.
Al costat hi podeu aferrar el vídeo:
Una altra pàgina molt maca és www.esfresh.com. Allà hi pots veure vídeos musicals i alhora llegir les lletres de les cançons (clicant a LYRICS).
Què vol dir ser valent?
Traducció del discurs de la Marxa de Washington que es veu al vídeo:
I have a dream (=Jo tinc un somni)
Jo he somniat que els homes, un dia, s'aixecaran
i comprendran d'una vegada
que han estat fets per a viure junts com a germans.
Jo he somniat aquest matí, que un dia,
cada negre d'aquest país,
cada home de color, de qualsevol lloc del món,
serà jutjat per la seva vàlua personal,
i no pel color de la seva pell, i que tots els homes
respectaran la dignitat de la persona humana.
Jo he somniat també que un dia,
els ventres buits es podran omplir;
que la fraternitat serà quelcom més
que uns mots al final d'una pregària;
que serà el tema principal de l'ordre del dia
dels governants.







