Sortida a TV3 i Catalunya Radio

sortida_TV3Vull ser periodista.

El passat dimarts 17 i dimecres 18 d’octubre de 2017 els alumnes de 4t d’ESO de l’institut vàrem fer una visita als estudis de TV3 i Catalunya Radio desplaçant-nos amb el TRAM, en una duració d’unes quatre hores. L’objectiu era conèixer per dins els dos grans mitjans de comunicació públics de Catalunya i els professionals que intervenen (periodistes, tècnics, càmeres, electricistes, administratius, publicistes, ….), va ser una forma de tenir contacte amb el món audiovisual i completada aquesta experiència amb l’ús del transport públic més innovador i sostenible de l’àrea metropolitana de Barcelona.

La visita començà a les deu del matí a Sant Joan Despí, a les instal·lacions de Televisió de Catalunya. Durant una hora, es va fer el recorregut pels estudis, les redaccions i els espais tècnics. Després vàrem anar a buscar el TRAM per traslladar-nos, en mitja hora, a la plaça de Francesc Macià, a Barcelona. Durant el trajecte ens van explicar el funcionament del tramvia i curiositats d’aquest mitjà de transport, fins arribar a la destinació. Un cop a Catalunya Ràdio,  vàrem visitar els estudis, les redaccions d’informatius i programes del grup d’emissores.

 

Vols treballar a TV3?  enllaç

Càsting a TV3 : enllaç

Publicat dins de Activitats de classe | Deixa un comentari

Graus amb Prova d’Aptitud Personal (PAP)

Prova d'aptitud personal (PAP)

Ja saps que per matricular-te en alguns graus universitaris has d’aprovar unes Proves d’Aptitud Personal (PAP)?

La qualificació de la PAP serà Apte o No apte. En cas de ser No apte, no es podrà accedir als estudis sol·licitats.

Quins són els graus que requereixen d’una Prova d’Aptitud Personal?

 

Més informació sobre les proves d’aptitud personal (PAP): http://universitats.gencat.cat/

Informació de totes les universitats.

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Enginyeries, ciències de la salut i ADE, les carreres amb millor sortida laboral

mayor_paro menor_paro

Enginyeries, ciències de la salut i ADE, les carreres amb millor sortida laboral

Les carreres universitàries d’enginyeria electrònica industrial i automàtica, aeronàutica, informàtica, telecomunicacions i medicina són les que tenen millor sortida professional, d’acord a l’estudi presentat per la consultora de selecció Randstad.

Les carreres assenyalades per Randstad mostren taxes d’atur inferiors al 7%, i es troben entre els estudis amb menors xifres d’atur. Altres especialitats amb bona acollida en el mercat laboral són infermeria, matemàtiques, física o ADE, entre d’altres.

Manca de professionals

Les carreres universitàries de ciències, tecnologia, enginyeries i matemàtiques (STEM, per les sigles en anglès) continuen sent les que ofereixen millors perspectives laborals per als professionals.

Els més buscats

El sector de tecnologies de la informació serà un dels més dinàmics en 2017, per això les carreres estretament vinculades a la digitalització, com Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Informàtica o Enginyeria de Telecomunicacions seran les especialitats amb més sortides professionals en els propers anys . Prova d’això és que Randstad Research preveu que la digitalització generi 1.250.000 llocs de treball a Espanya en els pròxims cinc anys.

En general, les enginyeries seran les especialitats que oferiran més oportunitats laborals als professionals. Durant l’any anterior, una de cada quatre ofertes d’ocupació (23%) va ser per a aquests perfils i la previsió és que durant el proper exercici continuï la mateixa tendència. Els estudiants d’Enginyeria Electrònica, Aeronàutica i Industrial seran els que més oportunitats de incorporar-se al mercat laboral tinguin quan acabin la carrera.

Ciències de la salut

Dins de l’àrea de salut, els llocs més demandats seran metges en posicions de MSLs, medical advisors i medical manager. El sector farmacèutic, que actualment es troba en un procés de canvi i d’expansió, necessita professionals per cobrir els llocs de responsables de market access nacional i regional o els health economics Specialists. A aquests empleats se’ls demana formació científica, de manera que tenen preferència els que compten amb formació universitària, des llicenciatura en Medicina fins a formació en Ciències de la Salut o Farmàcia.

En aquest sentit, medicina, infermeria i farmàcia són les tres carreres amb millors sortides professionals dins de ciències de la salut. Hi ha manca de professionals d’aquestes llicenciatures per cobrir completament la demanda de treballadors per part de laboratoris i empreses, o per departaments mèdics de les companyies. També altres carreres de l’àrea, com Òptica i Optometria o Odontologia, compten amb una elevada demanda en l’entorn empresarial.

Fiscalitat i finançament

A més de perfils STEM, Randstad Professionals detecta altres perfils que tornen a tenir bona acollida en el mercat laboral. En aquest sentit, crida l’atenció com el sector de la banca i els departaments de finances de les companyies estan buscant professionals per augmentar les seves plantilles. Per això, les carreres d’Investigació i Tècniques de Mercat i Administració i Direcció d’Empreses són algunes de les carreres que ofereixen més oportunitats laborals.

Els professionals que més busquen les entitats financeres estan relacionats amb l’anàlisi estratègica, anàlisi de risc i el tractament de Big Data. Aquí destaquen professionals amb Matemàtiques, Física o Estadística, que ajudin a analitzar les dades i millorar amb això els resultats de les empreses.

Font: http://www.eleconomista.es/empleo/noticias/8445266/06/17/Ingenierias-ciencias-de-la-salud-y-ADE-las-carreras-con-mejores-salidas-laborales.html
Publicat dins de Emprenedoria, General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

TRANSFORMACIÓ DIGITAL “Millora la Societat: digitalitza-la!”

credit_sintesi2017_v2

El programa de Transformació Digital “Millora la Societat: digitalitza-la!” és un programa impulsat per l’Associació Catalana d’empreses Consultores (ACEC), la Generalitat Catalunya i Junior Achievement. On conviden als alumnes de 3er d’ESO i 4r d’ESO a participar en aquest innovador projecte que s’emmarca dins de l’impuls de les vocacions tecnològiques entre els joves, davant l’increment de les perspectives laborals de les professions del sector Tic.

Des del centre hem coordinat aquesta proposta amb les activitats del crèdit de síntesi de 4t d’ESO que fem, Volem crear una empresa. Concretament hem fet dues sessions, la primera per introduir i animar a fer la creació de l’empresa i la segona analitzant i avaluant els projectes que han fet, aquests serien els continguts que proposats:

Divendres, dia 9 de juny, de 9 a 10: En la 1º sessió, la introducció és una miqueta més teòrica però necessària ja que es parla en què consisteix la Transformació Digital, després treballen un cas pràctic amb la metodologia Dafo (eina que permet analitzar la realitat de l’empresa) on els alumnes escolleixen un sector i tenen de transformar el negoci, sempre amb l’ajuda dels voluntaris. Amb aquesta activitat al final es fa un exercici de que és el que està passant, de com està canviant al món i en que els hi afectarà amb ells professionalment.

Dijous, dia 15 de juny, de 11 a 12: La 2º sessió, és totalment pràctica. Es treballa amb equip, de manera col·laborativa per buscar solucions als problemes que han obtingut amb el Dafo. Han de resoldre els problemes i per finalitzar  la sessió cada grup ha de fer una presentació de 2 min. de com han transformat el seu negoci.

Ha estat una forma molt dinàmica, entretinguda i divertida explicar als alumnes cap a on es dirigeix el món i que necessiten ells per ser partícips d’aquest canvi.

Per finalitzar els voluntaris donen una xerrada de tancament i fan un anàlisi d’orientació professional.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL PROJECTE DE RECERCA

Projecte_recerca

El projecte de recerca és un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades per l’alumnat de 4t d’ESO en equip, sobre un tema transversal del currículum o focalitzat en un àmbit determinat, per tal de comprovar el grau d’autonomia de l’alumnat i la seva capacitat per treballar en grup.

El projecte de recerca en el decret 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria.

El projecte de recerca en el document Concreció i desenvolupament del currículum de l’ESO (curs 2015-2016).

Aprendre a emprendre, un exemple de projecte de recerca sobre emprenedoria per a 4t d’ESO.

El projecte de recerca tindrà la consideració d’una matèria optativa.

A diferència del treball de síntesi dels cursos de primer a tercer, que sol ser comú per a tot alumnat, en el cas del projecte de recerca de quart, es poden dissenyar diferents models o propostes segons la tipologia de l’alumnat i els seus interessos. No es tracta, com succeeix als tres primers cursos, de comprovar fins a quin punt l’alumnat ha assolit les capacitats formulades en els objectius generals establerts en les diferents matèries curriculars, sinó que el projecte de recerca es pot focalitzar en un àmbit concret del currículum. També ha de tenir un caràcter més obert, que permeti comprovar el grau d’autonomia de l’alumnat en la planificació de les accions a emprendre per assolir els objectius previstos i donar resposta als problemes plantejats, per mitjà del treball en equip.

Una proposta feta al nostre institut del Treball de síntesi o Projecte de recerca de 4t. d’ESO: “Volem crear una empresaDossier alumne/a.

Font: http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/eso/sintesi_recerca/
Publicat dins de Activitats de classe, Emprenedoria, Informació sistema educatiu, Recursos | Deixa un comentari

Competències bàsiques de l’àmbit de cultura i valors

competencies_dimensions_CiV

Publicat dins de Cultura i valors ètics | Deixa un comentari

Àmbit de cultura i valors 3r ESO

DSCN7664

Àmbit de cultura i valors (Cultura i valors ètics – Filosofia – Religió)
El currículum de l’Educació Secundària Obligatòria. Curs 2017-2018

Documentació:

Contingut de les sessions:

  1. Presentació i avaluació inicial.
  2. CC5. Drets i deures en l’àmbit escolar, familiar i social.
  3. CC6. El fonament de la llibertat i l’autonomia en les diverses teories ètiques. 
  4. CC7. La Declaració Universal dels Drets Humans de 1948.
  5. CC8. Algunes disposicions legals i institucions per a la defensa dels drets humans i de les llibertats.
  6. CC9. Situacions i contextos de conculcació dels drets humans i les llibertats.
  7. CC10. Els drets humans com a deures morals.
  8. CC11. Història i fonamentació dels drets humans. Les generacions de drets. Els drets de les generacions futures.
  9. CC12. El dubte i la formulació de les bones preguntes com a inici de la reflexió.
  10. CC13. El bon argument.
  11. CC14. Els aspectes d’una argumentació.
  12. CC15. L’origen i la construcció dels prejudicis en el nostre context.
  13. CC16. Els criteris morals i la seva fonamentació: cura, justícia, compassió, reciprocitat, imparcialitat…
  14. CC18. La millora i la innovació com a estímul de l’avenç col·lectiu.
  15. CC19. Principals sistemes ètics del segle XX: derivacions de l’utilitarisme i ètiques apriorístiques.
  16. CC20. Codis deontològics professionals i empresarials com a concreció de l’ètica aplicada.
  17. CC23. Diversitat d’identitats. Les diferències i els seus contextos.
  18. CC25. Àmbits d’actuació de poder i violència. Actituds de tolerància, solidaritat, compromís i les seves manifestacions externes.
  19. CC26. El concepte de diàleg. Tipus de diàleg. El diàleg com a forma privilegiada de comunicació d’idees, de sentiments i de relació.
  20. CC27. Les condicions del diàleg: ordre, claredat, atenció, intencionalitat…
  21. CC28. Els valors del diàleg: comprensió, exclusió de violència, cooperació, participació, sinceritat, escolta, igualtat de les veus, assertivitat, respecte, racionalitat…
  22. CC29. El conflicte. Anàlisi de conflictes. El tractament de conflictes interpersonals com a actor, com a espectador, com a afectat. Estratègies: conversa, negociació, mediació…
  23. CC30. La cultura de la pau. Violència directa i violència estructural. Tipus de pau. Models i exemples de la cultura de la pau… Currículum educació secundària obligatòria Àmbit de cultura i valors (cultura i valors ètics)
  24. CC31. La tradició grecoromana, la judeocristiana i la il·lustrada europea entorn de les cosmovisions de: a) el món, b) l’ésser humà, c) la història, d) la divinitat.
  25. CC32. Els principis que es desprenen de les tres cultures. Exemples.
  26. CC33. Els principis i valors que perviuen en els nostres dies. Aportació budisme i islam. Referència a diferents teories ètiques.
  27. CC35. Les obres literàries modernes i contemporànies, les arts plàstiques (arquitectura, escultura, pintura) i les arts immaterials (música, teatre, dansa i cinema), com a expressions de comportaments ètics.
  28. CC38. L’exercici de la política i les seves repercussions ètiques. 
  29. CC39 El medi natural i les seves implicacions (ètica del consum, medi ambient).
  30. CC41. Els mitjans de comunicació: tractament de la informació. Informació i comunicació en la xarxa.
  31. CC43. Valors i actituds a partir d’un sistema democràtic: solidaritat, bé comú, compromís, diàleg.
  32. CC44. Àmbits de cooperació i participació: voluntariat, ONG, centres d’assistència comunitària.
  33. CC45. La xarxa educativa en el territori: escoles, museus, sales d’art, centres artístics, biblioteques, centres esportius, esplais.

Recursos:

Publicat dins de Cultura i valors ètics | Deixa un comentari

NOVETATS SOBRE RECURSOS ORIENTACIÓ

Estudiar_a_Catalunya

Des del Departament d’Ensenyament ens han comunicat dues novetats sobre recursos i eines d’orientació educativa, acadèmica i professional:

És una bona notícia que milloren l’oferta de recursos i que les podem utilitzar en el marc del disseny del procés d’ensenyament i aprenentatge i les activitats de centre adreçades a enfortir l’acompanyament i l’acció tutorial de l’alumne.

Font: Servei d’Orientació i Serveis Educatius Departament d’Ensenyament Via Augusta, 202-226 2B   08021 Barcelona   Tel. 93 551 69 00  ext. 3513
Publicat dins de General | Deixa un comentari

L’ÈXIT DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL EN LA INSERCIÓ LABORAL

i_cfgmis

Segon dades del Departament d’Ensenyament cada cop hi ha més demanda d’estudis de Formació Professional, en part, per la inserció laboral:

Inserció laboral 2016 per famílies professionals (% absolut)

1. Fabricació mecànica 67%
2.Indústries alimentàries 66%
3.Marítimopesquera 64%
4.Agrària 63%
5.Hoteleria i turisme 62%
6.Instal·lació i manteniment 61%

La inserció laboral dels graduats en FP dual és força més alta amb aquest model formatiu i es situa en un 70%

i_demanda_cfgm_2016 i_demanda_cfgs_2016 insercio_cfgm_2016 insercio_cfgs_2016 insercio_laboral_cf_2016

Font: Dades del Departament Ensenyament
La Formació Professional avui

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ERRORS DE JOVENTUT

joventut

Hi ha algunes males decisions de joventut que tenen efectes duradors a la vida. Escoltant  a les persones que tenen una certa edat i experiències ens pot ajudar a preveure que pot passar en decidir prendre un camí o altre.

Com deia un famós filòsof: “Som el que sembrem”, dit d’una altra manera “amb una bona planificació és millora el nostre futur”.

Si ets jove, t’interessa. Aquests són els pitjors errors que haurien d’evitar mentre construïm la nostra vida professional i personal.

  1. Pensar que l’educació i el talent són suficients per tenir èxit . L’èxit no succeeix sense més. Necessites la perseverança i una enorme quantitat d’esforç i energia.
  2. Descuidar la salut . A mesura que envelleixes, ho aprendràs molt ràpidament.
  3. No començar a estalviar diners. La treva jubilació pot semblar llunyana, però el temps passa volant.
  4. Equiparar la felicitat amb els diners. Potser hauries de deixar de veure certes pel·lícules o sèries de TV.
  5. Desistir quan les coses es posen difícils. Hauries de considerar els fracassos com oportunitats per aprendre i superar-te.
  6. Permetre que els altres et defineixin. El teu èxit dependrà de com et veus a tu mateix, perquè com et veus és també com et veuen els altres.
  7. Ser impacient. Una mentalitat que genera ansietat i resulta contraproduent. Sigues pacient i centra’t en el present.
  8. Tractar de complaure a tothom. Les relacions amistoses amb els teus companys de classe poden ser mútuament beneficioses, però mai pots complaure a tothom. Quan t’adonis que simplement no pots caure bé a tothom, accepta-ho i segueix endavant.
  9. Pensar que tota amistat pot durar per sempre.  Creus que els teus amics de l’institut seran els teus millors amics tota la vida?
  10. Creure que anar-se’n a un altre lloc solucionarà els teus problemes Viatjar i viure en algun lloc nou pot ser enriquidor culturalment, i els 20 anys són el moment perfecte per fer les dues coses. No obstant això, no cal pensar que per mudar-te a un altre lloc trobaràs de sobte el sentit de la teva vida.
  11. Crear bombolles al voltant de tu mateix. La gent de la qual t’envoltes té un impacte directe en l’èxit i el fracàs que tinguis.  Fes un esforç per diversificar la teves  activitats. Pensa en que tot et pot afectar, des de la quantitat d’exercicis que facis, fins la roba que et poses o quins valors consideres importants.
  12. Veure les coses en blanc i negre No et quedis atrapat en els extrems, en el tot o res, pensa que també hi ha el gris o el mig.
  13. Cercar al teu «ànima bessona» Trobar la relació «perfecta». A la vida real, les relacions més significatives a llarg termini requereixen treball i dedicació. «Has de fer contínuament sacrificis, ajustos, acceptar deficiències, donar explicacions. Però saps què? Això és el que ho fa divertit .
  14.  Tractar de planificar-ho tot amb molta antelació . És difícil saber on acabaràs i el que faràs, així que evita tornar-te boig amb plans de cinc anys d’antelació i centra’t en els objectius més immediats.
  15. Pensar que et l’únic que té problemes Mentre busques el teu lloc al món, intentant saber quina serà la teva carrera professional, pot semblar que els teus amics tenen més èxit i més confiança en si mateixos. Però tothom ha passat pels mateixos dubtes, problemes, …
Font: http://elblogqueteharapensar.blogspot.com.es/2016/01/15-errores-de-la-juventud.html
Publicat dins de Autoconeixement, Emprenedoria | Deixa un comentari