L’Alumne Asperger- Llenguatge

Caracteristiques del llenguatge de l’alumne Asperger:

  • · Les primeres paraules poden aparèixer amb un lleuger retard, però el seu vocabulari augmentarà amb molta rapidesa. Pot comprendre bé cada paraula, però tindrà dificultats en la comprensió de frases.
  • · No té mesura en el seu discurs quan es tracta de temes del seu interès.
  • · Vocabulari singular: empren paraules sofisticades que no corresponen a la seva edat.
  • · Melodia inadequada: no empren inflexions de veu. El seu to de veu oscil·la entre molt alt o molt baix.
  • · Tendència a la interpretació literal: no comprendrà que arribis 5 minuts tard si li has dit que hi series a les 4 en punt. Les dificultats del llenguatge metafòric, sarcàstic o amb dobles sentits li dificultaran la comprensió global del discurs.
  • · Dificultats per respectar torns de paraula i d’acció.
  • · Ús inadequat dels pronoms: poden referir-se a si mateixos en tercera persona o pel seu nom.
  • · Ecolàlia: repetició immediata o diferida de frases o preguntes. Pot repetir anuncis i intercalar-los en la conversa.
  • · Escassa interpretació del llenguatge no verbal, dels gestos, posicions o cares.
  • · Freqüent us de neologismes (paraules inventades per ells) i verbalització involuntària dels seus pensaments.

I a l’escola, què podem fer?

  • · Explicar tècniques de comunicació i animar-lo a iniciar converses.
  • · Permetre-li parlar dels seus interessos, limitant-li el temps d’exposició i animat els companys a que també parlin dels seus.
  • · Entrenar-lo amb activitats de resposta immediata, ja que tendeixen a no respondre ao a fer-ho passada una estona.
  • · Ordenar les seves explicacions. Pot ajudar acostumbrar-los a explicar-se amb un llapis i paper
  • · Emprar llibres, vídeos o jocs de rol per ajudar-lo a identificar la ironia, la metàfora o les frases fetes. Per interpretar una frase e
  • · és important que el nen es fixi en l¡expressió facial, llenguatge corporal i en el ritme i to de la conversa. Entrenar una mateixa frase amb expressions facials o tons diferents, i explicar-li que volen dir coses diferents.
  • · Treballar amb la interpretació de frases com “em moro de son”, “et menjaria a petons”, etc… No podem pretendre eliminar la rigidesa, però si introduir el màxim de flexibilitat possible.
  • · Treballar la entonació de la veu recitant, llegint en veu alta o fent teatre o role-plays.
  • · Si s’observen neologismes, expressió de pensaments involuntaris o mal us dels pronoms, caldrà comentar-ho i analitzar-ho amb ells, pel seu control i correcció.
  • · En la majoria de nens, la ecolalia apareix en moments d’estrès, espais de temps no estructurats, quan tenen masses estímuls que no poden controlar, etc… caldrà localitzar la font d’estrès, organitzar-li el temps lliure, controlar els estímuls externs (excés de llum o de sorolls o persones), simplificar el llenguatge, reduir les frases o seqüenciar la demanda en petits passos.
  • · Estar atents a que no es converteixi en el blanc de les burles dels companys i si cal, d’acord amb ell i els seus pares, parlar-ho amb els companys, ja que la seva col·laboració pot ser de gran ajuda.

Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>