Cant gregorià

Hola!! Aquest any a les audicions d’entrada i sortida estem escoltant compositors i compositores, grups musicals, etc. que estiguin relacionats amb allò que l’alumnat de l’escola està treballant a la classe de música, a diferència de l’any passat, on només triàvem un disc a l’atzar. Penso que d’aquesta manera tots aprendrem i descobrirem plegats moltes coses.

Per exemple, aquesta setmana l’alumnat de 6è està treballant el cant gregorià, que va ser una de les primeres formes de música vocal. Aquesta música que cantaven els monjos als monestirs, ens transmet pau, tranquil·litat i espiritualitat, coses que molt sovint trobem a faltar dins la nostra atrafegada vida. En aquesta pàgina web teniu més informació.

120897022954320080423-1144841dn1.jpg

Aquí podeu escoltar la peça Puer natus est nobis:

Download link

Gonzalo.

7 thoughts on “Cant gregorià

1. Christian P

Aquesta musica no es ”musica de entierro”si no que hi ha molta història
    darrera d’aquesta melodia;Ho sé perque ens ho explica a classe.

DEW!

2. Gonzalo

Respecto la teva opinió però no la comparteixo gens. Suposo que, com a tothom, un dia t’agradarà la música que posem i un altre no. A l’escola entenem que és molt més agradable i té més significat educatiu entrar i sortir amb la música que estem estudiant que amb una botzina. Per altra banda, és una oportunitat d’escoltar estils de música per a molts nens que, molt sovint, no ho fan (i en alguns casos no ho faran en la seva vida). Una salutació.

3. Mº del mar garcia

comentaros que la musica que se pone a la hora de entrar en el cole y ala salida, parece musica de entierro. Me parece bien que en las clases se estudie,pero que ala entrada y salida si no se pone musica, que ponga un pito y ya esta.Como siempre se ha hecho.Un saludo.

4. sara g

hola soc la sara g.
    no me agraden els cants gregorians.
    no els posis mes per entraral cole.

jeje!!!

5. carla

dons a mi em transmet tranquilitat i també pau, una cosa gonzalo en ves de possarla aquest any la podies aver posat el any passat quan estudiavem els monestirs que segons la lucia aquestes cançons les cantaven ells.

6. Elora

Tal com vem dir a la classe de musica a sisé aquesta cançó em dona tristeza y pau com va dir el Gonzalo