Quart

Xilòfon amb gots

Aquesta setmana us proposo fer un xilòfon amb gots! Amb aquest instrument podeu tocar cançons conegudes o inventar-vos de noves! En aquest enllaç teniu totes les instruccions:


11 de maig – Chrome Music Lab

Bon dia, aquesta setmana us proposo jugar amb el Chrome Music Lab. Té diferents jocs per experimentar d’una manera molt visual amb la música i el so. Us proposo que jugueu una bona estona amb el ritme:

I amb el Song Maker:

No oblideu donar-li al play!

 


4 de maig – Bandura Challenge!

La Bandura és un instrument originari d’Ucraïna. En aquesta web podeu “tocar” la bandura. Si ho feu des d’un ordinador, millor, ja que permet utilitzar el teclat per tocar cada corda amb una tecla:

https://bandura.ukrzen.in.ua/es

En anglès, per tocar un instrument, no diuen “touch” an instrument. Diuen “play” an instrument: “jugar”. En francès, igual: diuen “jouer”. En alemany, també diuen “spiel”: “jugar”. La música no es “toca”, es “juga”. Això és el que us proposo: que “jugueu” una estona amb la bandura, experimenteu les diferents notes, a veure quines combinacions us agraden més i us inventeu una cançó curta. Me la podeu enviar pel moodle.

Truc: Si manteniu una tecla premuda més de mig segon, farà un trèmolo. Què és un trèmolo? Feu-ho i ho sabreu.

 


 

27 d’abril – Audició: La Cinquena Simfonia de Beethoven

Bon dia! Ja coneixeu la Novena Simfonia del vostre estimat Beethoven (fins i tot, n’heu tocat un tros amb la flauta!). Avui us proposo escoltar el primer moviment de la cinquena. Aquí la tenim dirigida per Gustavo Dudamel, fixeu-vos com comunica amb gestos a cada secció de l’orquestra com vol que soni cada moment:

Per si teniu algun dubte de què vol transmetre Dudamel amb cada moviment, en aquest vídeo es veu molt bé:

A vegades, quan escoltem música, podem tancar els ulls i imaginar coses. Què us imagineu amb aquesta simfonia? Què us fa sentir? Aquí us deixo el que es van imaginar els animadors de Disney en la pel·lícula “Fantasia 2000”:

En aquest divertit musicograma es poden apreciar visualment molts elements de la música:

Per últim, en aquest joc heu d’ajudar a Beethoven a ordenar les seves partitures perquè arribi a temps al seu concert!

 


 

20 d’abril – BEAT YOUR FEET!

Mireu aquest vídeo:

Si voleu, podeu gravar un vídeo fent el mateix joc amb la cançó que vosaltres vulgueu. No cal que duri més d’un minut. No pinteu el terra de casa sense permís. De fet, no cal que pinteu el terra ni que sortiu vosaltres, si no voleu. Podeu fer-ho amb fulls a terra, amb ninos… hi ha altres maneres de fer-ho, imaginació al poder! Podeu compartir els vostres vídeos amb el mestre o amb els companys/es a l’entrada corresponent del moodle a partir del dilluns 20 d’abril. Procureu gravar el vídeo amb baixa qualitat: així ocuparà menys espai a l’hora d’enviar-ho.

Recordeu que:

  • una rodona dura 4 temps
  • una blanca dura 2 temps
  • una negra dura 1 temps
  • una corxera dura mig temps


 

Un repte!!!!

Aprenem sense pressa la percussió corporal “Sopa amb trossets de pa”. Al principi del video, el Santi i l’Anna fan la cançó sencera i després ens l’ensenyen pas a pas. Massa ràpid? Podeu fer que el video es reprodueixi més lent fent clic a “configuració” -> “velocitat de reproducció” -> “0,5”.

Més jocs musicals!

Jocs de ritme:

Podeu seguir amb l’atrapanotes en mode visual. Podeu començar amb 3 notes i anar avançant… 

 

 


Continguts anteriors…


 

Lectura de notes:

Cançó amb flauta, Cant de joia de Beethoven:

Cançó El monstre de Banyoles:

Two gangs, amb flauta:

Els Picapedra amb flauta:

Audició El rellotge sincopat:

Cançó flauta, Los Picapiedra:
picapiedra

Nota mi a la flauta:

Nota fa a la flauta:

Cançó Els ocells han arribat:

L’escala i l’arpegi de do:

2F4EA04F90244E789C9F244E78991B

Cançó Voldria ser com tu:

Cant de joia amb la flauta:

Cançó amb flauta, Oh when the saints:

Repassem els instruments de corda:

Cançó El monstre de Banyoles:

Lletra