Sisè

Vídeo de flauta. Pirates del Carib, La maldició de la perla negra.

Bandes sonores

Endevinalla musical

Joc. les agrupacions instrumentals

Heu d’intentar arrossegar les diferents agrupacions instrumentals que van surtint als vídeos, a la classificació de grups d’instruments que hi ha al fons:

Flauta. Pirates del Carib

Partitura

Les qualitats del so

Solfegem cançons

Aquí teniu els àudios de les cançons que hem solfejat a la classe. Primer podeu cantar la cançó amb la seva lletra i després solfejada (amb notes):

També us deixo les partitures

Improvisacions amb la flauta

Heal the world karaoke

Astronomia (coffin dance)

Aquí teniu 3 bases amb 3 velocitats diferents per practicar la cançó amb flauta:

I aquí el vídeo:

Bases per practicar la cançó d’Shrek

Percussió corporal

Xilòfon amb gots

Aquesta setmana us proposo fer un xilòfon amb gots! Amb aquest instrument podeu tocar cançons conegudes o inventar-vos de noves! En aquest enllaç teniu totes les instruccions:

11 de maig – Chrome Music Lab

Bon dia, aquesta setmana us proposo jugar amb el Chrome Music Lab. Té diferents jocs per experimentar d’una manera molt visual amb la música i el so. Us proposo que jugueu una bona estona amb el ritme:

I amb el Song Maker:

No oblideu donar-li al play!

4 de maig – Bandura Challenge!

La Bandura és un instrument originari d’Ucraïna. En aquesta web podeu “tocar” la bandura. Si ho feu des d’un ordinador, millor, ja que permet utilitzar el teclat per tocar cada corda amb una tecla:

En anglès, per tocar un instrument, no diuen “touch” an instrument. Diuen “play” an instrument: “jugar”. En francès, igual: diuen “jouer”. En alemany, també diuen “spiel”: “jugar”. La música no es “toca”, es “juga”. Això és el que us proposo: que “jugueu” una estona amb la bandura, experimenteu les diferents notes, a veure quines combinacions us agraden més i us inventeu una cançó curta. Me la podeu enviar pel moodle.

Truc: Si manteniu una tecla premuda més de mig segon, farà un trèmolo. Què és un trèmolo? Feu-ho i ho sabreu.

27 d’abril – Audició: La Cinquena Simfonia de Beethoven

Bon dia! Avui us proposo escoltar el primer moviment de la Cinquena Simfonia de Beethoven. Aquí la tenim dirigida per Gustavo Dudamel, fixeu-vos com comunica amb gestos a cada secció de l’orquestra com vol que soni cada moment:

Per si teniu algun dubte de què vol transmetre Dudamel amb cada moviment, en aquest vídeo es veu molt bé:

A vegades, quan escoltem música, podem tancar els ulls i imaginar coses. Què us imagineu amb aquesta simfonia? Què us fa sentir? Aquí us deixo el que es van imaginar els animadors de Disney en la pel·lícula “Fantasia 2000”:

En aquest divertit musicograma es poden apreciar visualment molts elements de la música:

Per últim, en aquest joc heu d’ajudar a Beethoven a ordenar les seves partitures perquè arribi a temps al seu concert!

20 d’abril – BEAT YOUR FEET!

Mireu aquest vídeo:

Si voleu, podeu gravar un vídeo fent el mateix joc amb la cançó que vosaltres vulgueu. No cal que duri més d’un minut. No pinteu el terra de casa sense permís. De fet, no cal que pinteu el terra ni que sortiu vosaltres, si no voleu. Podeu fer-ho amb fulls a terra, amb ninos… hi ha altres maneres de fer-ho, imaginació al poder! Podeu compartir els vostres vídeos amb el mestre o amb els companys/es a l’entrada corresponent del moodle a partir del dilluns 20 d’abril. Procureu gravar el vídeo amb baixa qualitat: així ocuparà menys espai a l’hora d’enviar-ho.

Recordeu que:

• una rodona dura 4 temps
  • una blanca dura 2 temps
  • una negra dura 1 temps
  • una corxera dura mig temps

Un repte!!!!

Aprenem sense pressa la percussió corporal “Sopa amb trossets de pa”. No us deixeu enganyar quan diuen que és pels més petits: és tot un repte! Al principi del video, el Santi i l’Anna fan la cançó sencera i després ens l’ensenyen pas a pas. Massa ràpid? Podeu fer que el video es reprodueixi més lent fent clic a “configuració” -> “velocitat de reproducció” -> “0,5”.

Recordeu la sortida al Museu del Ter? Al seu web podeu fer clic en cada ocell per saber com canta. Si obriu la finestra, sentiu algun d’aquests ocells o algun que tingui cant semblant?

Audició i cançó de flauta dels Pirates del Carib:

PIRATES

Joc de l’atrapanotes en mode visual. Podeu començar amb 3 notes i anar avançant…

Continguts anteriors…

Canon de Pachelbel:

Passaparaula 6èB

Joc Musical race:

Cançó cantada, Mamma mia:

I aquí teniu la lletra

Cançó amb flauta, Moon river:

Curs 2016-17:

Flauta, Don’t wanna know, de Marron 5: