De les TIC a les TAC

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/jornadesECA/5m7276.rm" width="352" height="288"/]

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).

Les Tècniques de l’Aprenentatge col·laboratiu i la creació de Coneixement en xarxa (TAC). 

En Jordi Vivancos Martí, mestre i llicenciat en Pedagogia, professor d’Ensenyament Secundari i formador en TIC en el seu bloc http://ticotac.blogspot.com/search/label/taxonomia
diu: 
 “El nostre llenguatge sovint es queda curt per descriure fenòmens en ràpida evolució. És el cas de les aplicacions educatives basades en les TIC que, amb d’apel·latiu genèric de TIC educatives, engloben una variada gama de recursos, materials i enfocaments metodològics molt variats.
Aquesta manca de vocabulari específic comporta inconcrecions i pot conduir a confusions importants: utilitzant els mateixos termes, ens podem referir a usos molt diferents.” 
I proposa una classificació  amb set categories.

Taxonomia de materials i recursos educatius digitals

  1. Informatius: Integren aquesta categoria aquelles obres de consulta i documents de referència que continguin informació estructurada, però sense propòsit educatiu a priori. La seva consulta és oberta en el sentit que no tenen un itinerari prefixat per a la seva consulta.
    Exemples: Bases de dades, enciclopèdies, informes, articles, apunts, manuals, guies, conferències enregistrades (podcasting), etc.
  2. Instruccionals: Materials dissenyats amb una intencionalitat formativa precisa. La navegació pel contingut està preestablerta en menús o seqüències d’aprenentatge. Es poden definir diverses seqüències instruccionals en un mateix contingut en funció dels coneixements previs o del ritme d’aprenentatge. Dins d’aquesta categoria trobem: activitats d’exercitació, tutorials interactius, cursos elearning…
  3. Avaluatius: Constitueixen una variant dels materials instruccionals, i tenen una finalitat exclusivament avaluativa. Podem distingir qüestionaris d’autoavaluació formativa, proves d’avaluació sumativa i enquestes d’opinió. Exemple: Quaderns Virtuals.
  4. Instrumentals: Serveis o aplicacions interactives que cobreixen nombroses facetes de suport a l’aprenentatge, inclouen eines per a la recerca, el tractament i la visualització d’informació. Aquestes aplicacions són de navegació oberta. Exemples: atles virtuals, cercadors, calculadores, traductors, etc.;
    http://www.edu365.cat/primaria/faqs/mates/calc_pri.htm
    http://www.edu365.cat/batxillerat/recursos_xarxa/matematiques.htm
    http://www.wiris.com/wiris/ca/elementary.html
  5. Experiencials: Escenaris formatius interactius que es basen en jocs o simulacions. Afavoreixen l’aprenentatge basat en problemes i el desenvolupament de competències estratègiques de presa de decisions. Existeix una àmplia gamma de simulacions i de jocs que responen a aquestes característiques. Podem trobar continguts experiencials de baix nivell d’interactivitat (algunes modalitats de Webquest) o altament immersius (simulacions científiques i mons virtuals).
  6. Conversacionals: Els materials i serveis conversacionals consisteixen en els diàlegs síncrons o asíncrons en els quals hi ha comunicació (converses) entre els participants en una activitat formativa. Les converses poden ser obertes (grup) o tancades (consultes al professor). Exemples: llistes de distribució, fòrums, xats, missatgeria instantània, comentaris a Blogs, audio i videoconferències, etc.
  7. Col·laboratius: Aquest tipus de materials inclou un ampli conjunt de propostes de treball en xarxa, des d’activitats totalment obertes a les altament formalitzades. També pot implicar des de uns pocs usuaris fins a comunitats molt àmplies. Aquí la xarxa constitueix el mitjà per establir la interacció entre les persones i la gestió del coneixement compartit. Exemples representatius d’aquesta categoria són molts dels projectes telemàtics, els entorns Wiki i les aplicacions orientades a la creació i gestió de coneixement en xarxa, com són FLE3 o Synergeia.
  

Publicat dins de Articles | Deixa un comentari

Sessió 10

POTI-POTI DE RECURSOS TAC.

Pràctica 1:

  • Més recursos pel bloc.

 

Pràctica 2:

  • Taxonomia del recursos TAC.

 

 

Pràctica 3:

  • Tipus d’activitats.

 

 

Proposta d’activitat.

 Activitat 21:

 Activitat 22:

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexweb.htm

Publicat dins de Formació 08/09 | 2 comentaris

ClockLink

ANALÒGIC.D’ANIMALS.
D’ANIMACIÓ.
DIGITAL.
ESPORT.TRANSPARENT.HORA DE TOT EL MÓN.
http://www.xtec.cat/~mguilla4/continguts/wpsessio3.html

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Image Chef


Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Cooltext

http://cooltext.com/ 

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Sessió 9

Aprofundiment: Recursos pel bloc.

[kml_flashembed movie=”http://www.diba.es/chilias/especials/santjordi/postal_santjordi.swf” width=”600″ height=”500″/]

[kml_flashembed movie="http://www.diba.es/chilias/especials/santjordi/postal_santjordi2008.swf" width="400" height="600"/]

Pràctica 1:

  • Escriure una pàgina amb el títol Portada.
  • Desa i continua editant.
  • Editar la pàgina. Anar a l’adreça:
    http://cooltext.com/
  • Escollir un model.
  • Escriure una salutació a Logo text.
  • Diverses possibilitats: font, tamany, color text, color fons, alguns models tenen textures, …
  • Prémer Reder logo.
  • Si prems Edit this logo el pots modificar.
  • Posar-se a sobre de la imatge que s’ha creat de la salutació i botó dret Copia.
  • Anar al bloc, i a la pàgina Portada Enganxa.
  • Desa.
  • Publica.
 
  

Pràctica 2:

  • Fer que la pàgina Portada, sigui la pàgina d’inici.
  • Opcions. Lectura.
  • Una pàgina estàtica. Portada.
  • Actualitza les opcions.
  • Anar a: http://www.imagechef.com/
  • Prémer Poetry Blender. Escollir un model. Escriure un text.
  • Prémer Preview.
  • Post to Blog or My Space.
  •  Copy (per copiar el codi).
  • Tornar al bloc.
  • Gestionar. Pàgines. Portada. Edita. Pestanya Codi.
  • Enganxa.
  • Desa.
 

Pràctica 3:

  • Insetar un rellotge Flash.
  • Anar a l’adreça: http://www.clocklink.com/gallery.php
  • Escollir un model. Accept. Timezone (escollir GMT10). Size. Seleccionar i copiar code (segona etiqueta).
  • Anar al bloc. Presentació. Widgets.
  • Barra lateral. Text nº?
  • Escriure a dalt Rellotge.
  • A sota enganxar el codi (etiqueta) del rellotge escollit.
  • Desa canvis.
 

Proposta d’activitat.

 

 Activitat 19:

 Activitat 20:

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#titols
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#rellotge

Sant Jordi 2009.

http://www.diba.es/chilias/especials/santjordi/postals2009.asp

http://www.diba.es/chilias/especials/santjordi/2009.asp

http://www.edu365.cat/stjordi/

http://phobos.xtec.cat/llibres/llibre.php?fisbn=a8904081_1304

http://pelsnens.blogspot.com/search/label/Sant%20Jordi

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials.htm#jordi

Publicat dins de Formació 08/09 | Deixa un comentari

Flash

Què és el Flash? 

El Flash és una eina de creació multimèdia capaç de crear fitxers (.swf) de poc pes i molt accessibles a la web.

[kml_flashembed movie="http://www.joystiq.com/media/2006/10/mii-v3.swf" width="600" height="500"/]

http://www.joystiq.com/media/2006/10/mii-v3.swf

[kml_flashembed movie="http://www.genmagic.net/lengua3/ser9c.swf" width="600" height="500"/]

[kml_flashembed movie="http://www.educarm.es/templates/portal/images/ficheros/alumnos/1/secciones/1/contenidos/357/pesebre.swf" width="600" height="500"/]

MÉS INFORMACIÓ.

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#flash
http://www.algobar.com/recursos/spip.php?rubrique23
http://www.portalplanetasedna.com.ar/flash_educativos.htm
http://www.xtec.cat/~mguilla4/continguts/wpsessio10.html
http://www.toongum.com/
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=48&lang=ca
Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

YouTube

Què és YouTube?

  • ADREÇA I INSTRUCCIONS

  • MANUAL I TUTORIAL SLIDESHARE

[slideshare id=174027&doc=manual-youtube-1195607206776917-3]

[slideshare id=24890&doc=tutorial-de-youtube-5770]
  • INSERIR UN VÍDEO YouTube A WordPress.

http://blocs.xtec.cat/?a=help

  • VÍDEO

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/JAOFullJSuY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

MÉS INFORMACIÓ.

Per descarregar vídeos de Youtube i altres.

http://www.tutorial-lab.com/tutoriales-youtube/id149-como-bajar-videos-de-youtube-en-3-segundos.aspx

http://blocs.xtec.cat/aetp/2010/01/20/descarregar-vdeos-de-youtube/
http://www.xtec.cat/~jpedros2/formacio/youtube.html

http://www.bajaryoutube.com/convertir-videos-flv-youtube-avi-mpeg-mpg-wmv-quicktime.php
Baixar Youtube

http://anna.ravalnet.org/tutorials/mediaconvert.htm
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-8/youtube/
Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Bubbleshare

Què és Bubbleshare?

Un recurs que ens permet fer àlbums digitals.

 
 

Sessió 5

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Sessió 8

Aprofundiment: Recursos pel bloc.

Pràctica 1:

  • Crear la categoria Recursos.
  • Escriure un article amb el títol Bubbleshare.
  • Amb el format Capçalera 2, cursiva i el color que vulgueu escriure: Què és Bubbleshare?
  • Teclejar amb Capçalera 5 i color opcional: Un recurs que ens permet fer àlbums digitals.
  • Crear una taula d’una columna i dues files.
  • Desa i continua editant.
  • Cercar al Google una imatge de Bubbleshare.
  • Insertar la imatge a la primera fila. Prémer la icona del menú on hi ha un arbre.
  • Desa i continua editant.
  • Fer que la imatge sigui un enllaç a l’adreça web de Bubbleshare. Seleccionar la imatge i prémer la icona de la cadena del menú, empegar l’URL de l’enllaç i agafar l’opció obrir en una finestra nova. Pots escriure un comentari a títol.
  • Desa i continua editant.
  • A la fila 2 escriure Sessió 5 i fer que sigui un enllaç a aquesta sessió de l’assessorament.
  • Desa.
  • Publica.
 
  

Pràctica 2:

  • Escriure un article amb el títol YouTube.
  • Amb el format Capçalera 2, cursiva i el color que vulgueu escriure: Què és YouTube?
  • Crear una taula d’una columna i set files.
  • Desa i continua editant. Categoria Recursos.
  • Cercar al Google una imatge mitjana del logo de YouTube i insertar-la a la segona fila.
  • A la primera fila escriure  ADREÇA en majúscules, Capçalera 3, color opcional.
  • Desa i continua editant.
  • Fer un enllaç del logo a la pàgina:http://www.youtube.com/?gl=ES&hl=es
  • Desa i continua editant.
  • A la tercera fila escriure MANUAL  I TUTORIAL SLIDESHARE en majúscules, Capçalera 3, color opcional. 
  • En la quarta fila insertar un Slideshare que sigui un manual de Youtube. S’ha de prémer la icona WordPress i copiar l’etiqueta corresponent, a la pestanya Visual. Desa i continua editant.
  • A la 5ª fila insertar un Slideshare que sigui un tutorial de Youtube. Desa i continua editant.
  • A la fila 6ª  fila escriure VÍDEO, Capçalera 3, color opcional. Desa.
  • A la 7ª insertar el vídeo escollit. Anar a la icona V del menú i escriure l’adreça que hi ha a la barra de navegació del vídeo que vulgueu.
  • Desa.
  • Publica.
 

Pràctica 3:

  • Escriu un article amb el títol Flash.
  • Amb el format Capçalera 2, cursiva i color opcional escriure Què és el Flash?
  • Escriu amb Capçalera 5: El Flash és una eina de creació multimèdia capaç de crear fitxers (.swf) de poc pes i molt accessibles a la web.
  • Insertar amb la icona de menú f (Flash) algun recurs swf. Posar d’amplada 600 i d’alçada 500. Pots cercar el recurs en la galeria d’aquesta adreça: http://www.xtec.es/recursos/flash/
 

Proposta d’activitat.

 

 Activitat 17:

 Activitat 18:
 http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-10/

Per pensar-hi.

[slideshare id=423009&doc=estrategias-introduccin-de-las-tics-en-la-educacin-1211503234440197-9]

Publicat dins de Formació 08/09 | Deixa un comentari