23/03/09

DISTRIBUCIÓ DE LES LLIÇONS/ 3r TRIMESTRE/CURS 2008/09 

Període: 23/03/09 al 24/04/09

Àrea 

Segon

 Tercer

Quart

 Cinquè

 Sisè

  
Llengua Catalana

Lliçó 8:
Les consonants S, Z i G.
La bruixa de les Sorres.
Una terra plana.
Un tema actual.

 

45-46 Lectures
La essa sorda/essa sonora
Esquema
Power Point
Clic

Femenins i plurals S/SS 
Aventura’t amb l’ortografia
Ortografia bàsica

Derivació
Activitat
Completar frases
La cançó del cric-cric
Teide

Concordança Subjecte/Predicat
Clic dels subjectes
Complements de lloc

Invenció d’una història
Petites històries

Dictat

Windows Journal

– Autoavaluació

 

R/RR
Esquema
Power Point
Clic
Aventura’t amb l’ortografia
Famílies de paraules
–  Esquema
Activitat
Camp semàntic. Jocs lingúístics
Esquema
Vocabulari bàsic
Conte popular africà: diàlegs
La rondalla
Rondalla d’un trobador d’avui
Còmic mut
Picanyol
Ot el Bruixot

Dictat

Windows Journal

– Autoavaluació

 

La derivació: diminutius, augmentatius, gentilicis, contraris amb prefixos, noms derivats d’un verb, …
Esquema
Muds de mots
Activitat
Joc

Les bafarades d’un còmic
Còmic Piu-Piu
Presentació
Flash
El debat
Exemple
La narració humorística
Els acudits
Esquema
Concurs d’acudits
Fitxa de lectura
Exemple
Dictat
Windows Journal

– Autoavaluació

 


Essa sorda/essa sonora
Esquema
Aventura’t amb l’ortografia
Activitat
Quadern virtual
Sufixos -ança/-íssim
Esquema
Activitat
Famílies de paraules
Esquema
Activitat

Sinònims i antònims
Esquema
Mud
Barbarismes
Barbarismes a l’aula
Mud
Text d’opinió
El text expositiu
Animals del bosc

Dictat
Windows Journal

– Autoavaluació

 

 
Llengua Castellana

Lliçó 8:

Los deportes.
Escribimos cartas.
Instrucciones para hacer un cometa.
Entrevista a J. K. Rowling.

 

Camp semàntic dels esports
Clic
Juego

Frases fetes
Clic
Joc

Refranys
Joc
Edu

– Ga/Go/Gu/Gue/Gui
Teide

El text periodístic
El quiosc
la Mañana

Dictat

Windows Journal

– Autoavaluació

 

R/RR
Clic
Els determinants: articles, demostratius i possessius
Clic
La carta: parts
Edu
Joc: la carta sorpresa
Els sobre
Dictat

Windows Journal

– Autoavaluació

G/Gu/Gü
Ga/Go/Gu/Gl/Gr

Clic
L’adjectiu: gènere i nombre
Activitats
Text descriptiu i instructiu
La descripció
La narració

Dictat

Windows Journal

– Autoavaluació

 

J/G
Gu/Gü

Clic
Els determinants: articles, demostratius, possessius i quantificadors
Activitats
L’entrevista
L’entrevista
Dictat

Windows Journal

– Autoavaluació

 

Matemàtiques

Lliçó 8:
La multiplicació.
La longitud.
Les fraccions.
Rectes i angles.
 

Taules 2 i 3
Joc
Joc
Jocs
Sèries creixents amb calculadora
Clic
Orientació a la quadrícula: coordenades
Clic
Problemes
MATES’MATIC

 

Metre, decímetre, centímetre i mil·límetre
Clic
Ús del regle
Joc
El quilòmetre
Activitats
Estimació longituds
Clic
Multiplicar per 10/100/1000
Activitat
Taules de multiplicar
Jocs
Activitats
Arrodonir
AAA Math
Problemes
Quinzet
Autoavaluació

 

Fracció: Termes i escriptura
Esquema
Activitats
Comparació de fraccions
Activitat
Nombres mixtos
Activitat
Probabilitat
Fraccions del quilo
Sumar 99
El doble i la meitat
Activitat

Problemes
Quinzet

Autoavaluació

 

Rectes paral·leles i perpendiculars
Esquema
Mesura i construcció d’angles
Esquema
Classes d’angles
Genmagic
Bisectriu d’un angle
Video
Construcció
Mediatriu d’un segment
Concepte
Pràctica

Estimació sumes i restes de nº decimals
Clic

Problemes
Quinzet

 
 

Coneixement del
Medi Natural


i

Social

Lliçó 5:
Les plantes. (2n)
LLicó 7/8:
Comarques d’interior/Comarques de litoral.  (3r i 4t)

Lliçó 7/8:
Característiques dels ecosistemes/
Ecosistemes terrestre.
(Naturals)
Com ens organitzem.
 (Socials) 5è.
 

La primavera
Clic
Webquest

Les plantes: parts
Animació
Arbres, arbustos i herbes
Els arbres de l’escola
Les fruites, les verdures, les hortalisses, els cereals i l’alimentació
Clic
5 al dia
Sant Jordi: Símbols, llegendes i tradicions
Webs

Paisatge, treball, població, comunicacions, patrimoni i tradicions (verema)
Climograma
Mapes d’activitat i comarcal
La ruta del carrilet
El plànol d’un municipi: L’escala
El Canal d’Urgell
Les costes catalanes
Les Illes Medes
El turisme de platja
Autoavaluació

Sant Jordi: Símbols, llegendes i tradicions

Paisatge, treball, població, comunicacions, patrimoni i tradicions (verema)
Climograma
Mapes d’activitat i comarcal
La ruta del carrilet
El plànol d’un municipi: L’escala
El Canal d’Urgell
Les costes catalanes
Les Illes Medes
El turisme de platja
Autoavaluació

Sant Jordi: Símbols, llegendes i tradicions

 

Els ecosistemes

L’ecosistema mediterrani
Les cadenes alimentàries

Les xarxes alimentàries
La contaminació de les aigües
Ecosistemes forestal i no forestals
La sabana africana
L’alzinar
Plantes i animals exòtics

Com ens organitzem.
poble, comarca,
comunitat, país,
continent i planeta.

Sant Jordi: Símbols, llegendes i tradicions

 
  • Altres activitats TAC del trimestre

   
   

Programació 3r trimestre ZER.

 
 

Activitats a Butbloc.

 

  

Activitats cd

Publicat dins de Curs 2008/09 | Deixa un comentari

POQbum.com

http://www.poqbum.com/

  1. Boucing Text

  2. Shock Text

  3. Decoder Generator

  4. Happy Birthday Generator

  5. Lightbulb Generator

  6. I Love Generator

  7. Text Effects Generator

  8. Scratch Off Generator

  9. Graffti Generator

  10. Spotlight Generator

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

De les TIC a les TAC

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/jornadesECA/5m7276.rm" width="352" height="288"/]

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).

Les Tècniques de l’Aprenentatge col·laboratiu i la creació de Coneixement en xarxa (TAC). 

En Jordi Vivancos Martí, mestre i llicenciat en Pedagogia, professor d’Ensenyament Secundari i formador en TIC en el seu bloc http://ticotac.blogspot.com/search/label/taxonomia
diu: 
 “El nostre llenguatge sovint es queda curt per descriure fenòmens en ràpida evolució. És el cas de les aplicacions educatives basades en les TIC que, amb d’apel·latiu genèric de TIC educatives, engloben una variada gama de recursos, materials i enfocaments metodològics molt variats.
Aquesta manca de vocabulari específic comporta inconcrecions i pot conduir a confusions importants: utilitzant els mateixos termes, ens podem referir a usos molt diferents.” 
I proposa una classificació  amb set categories.

Taxonomia de materials i recursos educatius digitals

  1. Informatius: Integren aquesta categoria aquelles obres de consulta i documents de referència que continguin informació estructurada, però sense propòsit educatiu a priori. La seva consulta és oberta en el sentit que no tenen un itinerari prefixat per a la seva consulta.
    Exemples: Bases de dades, enciclopèdies, informes, articles, apunts, manuals, guies, conferències enregistrades (podcasting), etc.
  2. Instruccionals: Materials dissenyats amb una intencionalitat formativa precisa. La navegació pel contingut està preestablerta en menús o seqüències d’aprenentatge. Es poden definir diverses seqüències instruccionals en un mateix contingut en funció dels coneixements previs o del ritme d’aprenentatge. Dins d’aquesta categoria trobem: activitats d’exercitació, tutorials interactius, cursos elearning…
  3. Avaluatius: Constitueixen una variant dels materials instruccionals, i tenen una finalitat exclusivament avaluativa. Podem distingir qüestionaris d’autoavaluació formativa, proves d’avaluació sumativa i enquestes d’opinió. Exemple: Quaderns Virtuals.
  4. Instrumentals: Serveis o aplicacions interactives que cobreixen nombroses facetes de suport a l’aprenentatge, inclouen eines per a la recerca, el tractament i la visualització d’informació. Aquestes aplicacions són de navegació oberta. Exemples: atles virtuals, cercadors, calculadores, traductors, etc.;
    http://www.edu365.cat/primaria/faqs/mates/calc_pri.htm
    http://www.edu365.cat/batxillerat/recursos_xarxa/matematiques.htm
    http://www.wiris.com/wiris/ca/elementary.html
  5. Experiencials: Escenaris formatius interactius que es basen en jocs o simulacions. Afavoreixen l’aprenentatge basat en problemes i el desenvolupament de competències estratègiques de presa de decisions. Existeix una àmplia gamma de simulacions i de jocs que responen a aquestes característiques. Podem trobar continguts experiencials de baix nivell d’interactivitat (algunes modalitats de Webquest) o altament immersius (simulacions científiques i mons virtuals).
  6. Conversacionals: Els materials i serveis conversacionals consisteixen en els diàlegs síncrons o asíncrons en els quals hi ha comunicació (converses) entre els participants en una activitat formativa. Les converses poden ser obertes (grup) o tancades (consultes al professor). Exemples: llistes de distribució, fòrums, xats, missatgeria instantània, comentaris a Blogs, audio i videoconferències, etc.
  7. Col·laboratius: Aquest tipus de materials inclou un ampli conjunt de propostes de treball en xarxa, des d’activitats totalment obertes a les altament formalitzades. També pot implicar des de uns pocs usuaris fins a comunitats molt àmplies. Aquí la xarxa constitueix el mitjà per establir la interacció entre les persones i la gestió del coneixement compartit. Exemples representatius d’aquesta categoria són molts dels projectes telemàtics, els entorns Wiki i les aplicacions orientades a la creació i gestió de coneixement en xarxa, com són FLE3 o Synergeia.
  

Publicat dins de Articles | Deixa un comentari

Sessió 10

POTI-POTI DE RECURSOS TAC.

Pràctica 1:

  • Més recursos pel bloc.

 

Pràctica 2:

  • Taxonomia del recursos TAC.

 

 

Pràctica 3:

  • Tipus d’activitats.

 

 

Proposta d’activitat.

 Activitat 21:

 Activitat 22:

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexweb.htm

Publicat dins de Formació 08/09 | 2 comentaris

ClockLink

ANALÒGIC.D’ANIMALS.
D’ANIMACIÓ.
DIGITAL.
ESPORT.TRANSPARENT.HORA DE TOT EL MÓN.
http://www.xtec.cat/~mguilla4/continguts/wpsessio3.html

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Image Chef


Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Cooltext

http://cooltext.com/ 

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Sessió 9

Aprofundiment: Recursos pel bloc.

[kml_flashembed movie=”http://www.diba.es/chilias/especials/santjordi/postal_santjordi.swf” width=”600″ height=”500″/]

[kml_flashembed movie="http://www.diba.es/chilias/especials/santjordi/postal_santjordi2008.swf" width="400" height="600"/]

Pràctica 1:

  • Escriure una pàgina amb el títol Portada.
  • Desa i continua editant.
  • Editar la pàgina. Anar a l’adreça:
    http://cooltext.com/
  • Escollir un model.
  • Escriure una salutació a Logo text.
  • Diverses possibilitats: font, tamany, color text, color fons, alguns models tenen textures, …
  • Prémer Reder logo.
  • Si prems Edit this logo el pots modificar.
  • Posar-se a sobre de la imatge que s’ha creat de la salutació i botó dret Copia.
  • Anar al bloc, i a la pàgina Portada Enganxa.
  • Desa.
  • Publica.
 
  

Pràctica 2:

  • Fer que la pàgina Portada, sigui la pàgina d’inici.
  • Opcions. Lectura.
  • Una pàgina estàtica. Portada.
  • Actualitza les opcions.
  • Anar a: http://www.imagechef.com/
  • Prémer Poetry Blender. Escollir un model. Escriure un text.
  • Prémer Preview.
  • Post to Blog or My Space.
  •  Copy (per copiar el codi).
  • Tornar al bloc.
  • Gestionar. Pàgines. Portada. Edita. Pestanya Codi.
  • Enganxa.
  • Desa.
 

Pràctica 3:

  • Insetar un rellotge Flash.
  • Anar a l’adreça: http://www.clocklink.com/gallery.php
  • Escollir un model. Accept. Timezone (escollir GMT10). Size. Seleccionar i copiar code (segona etiqueta).
  • Anar al bloc. Presentació. Widgets.
  • Barra lateral. Text nº?
  • Escriure a dalt Rellotge.
  • A sota enganxar el codi (etiqueta) del rellotge escollit.
  • Desa canvis.
 

Proposta d’activitat.

 

 Activitat 19:

 Activitat 20:

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#titols
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#rellotge

Sant Jordi 2009.

http://www.diba.es/chilias/especials/santjordi/postals2009.asp

http://www.diba.es/chilias/especials/santjordi/2009.asp

http://www.edu365.cat/stjordi/

http://phobos.xtec.cat/llibres/llibre.php?fisbn=a8904081_1304

http://pelsnens.blogspot.com/search/label/Sant%20Jordi

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials.htm#jordi

Publicat dins de Formació 08/09 | Deixa un comentari

Flash

Què és el Flash? 

El Flash és una eina de creació multimèdia capaç de crear fitxers (.swf) de poc pes i molt accessibles a la web.

[kml_flashembed movie="http://www.joystiq.com/media/2006/10/mii-v3.swf" width="600" height="500"/]

http://www.joystiq.com/media/2006/10/mii-v3.swf

[kml_flashembed movie="http://www.genmagic.net/lengua3/ser9c.swf" width="600" height="500"/]

[kml_flashembed movie="http://www.educarm.es/templates/portal/images/ficheros/alumnos/1/secciones/1/contenidos/357/pesebre.swf" width="600" height="500"/]

MÉS INFORMACIÓ.

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#flash
http://www.algobar.com/recursos/spip.php?rubrique23
http://www.portalplanetasedna.com.ar/flash_educativos.htm
http://www.xtec.cat/~mguilla4/continguts/wpsessio10.html
http://www.toongum.com/
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=48&lang=ca
Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

YouTube

Què és YouTube?

  • ADREÇA I INSTRUCCIONS

  • MANUAL I TUTORIAL SLIDESHARE

[slideshare id=174027&doc=manual-youtube-1195607206776917-3]

[slideshare id=24890&doc=tutorial-de-youtube-5770]
  • INSERIR UN VÍDEO YouTube A WordPress.

http://blocs.xtec.cat/?a=help

  • VÍDEO

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/JAOFullJSuY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

MÉS INFORMACIÓ.

Per descarregar vídeos de Youtube i altres.

http://www.tutorial-lab.com/tutoriales-youtube/id149-como-bajar-videos-de-youtube-en-3-segundos.aspx

http://blocs.xtec.cat/aetp/2010/01/20/descarregar-vdeos-de-youtube/
http://www.xtec.cat/~jpedros2/formacio/youtube.html

http://www.bajaryoutube.com/convertir-videos-flv-youtube-avi-mpeg-mpg-wmv-quicktime.php
Baixar Youtube

http://anna.ravalnet.org/tutorials/mediaconvert.htm
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-8/youtube/
Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari